China Glaze – Optical Illusion

Kollektion: Prismatic Collection, Våren 2012

Ibland undrar jag varför jag tvekar på att beställa vissa lack. Prismatic är ju väldigt lockande ändå har jag bara beställt Optical Illusion. Jag testade detta i lördags och bar det när vi var ute och åt på George’s Resaurang i Borås. Jag rekommenderar er att besöka George om ni har vägarna förbi. 🙂 Efter det var vi på bio och såg Skyfall.

Jag kom på alldeles för sent igår att det ju egentligen är blå måndag idag. Jaja, får pricka in nästa måndag istället. Idag visar jag en glittrig fest i en underbar ton. Grundfärgen består av massa finmalt glitter i turkosgrönt. I denna glittriga skönhet simmar det runt större glitter i massa olika härlig färger och det glittar hej vilt. Dessutom skymtar en lila flash till i vissa vinklar men det är inte så lätt att se. Det var lite svårt att fånga hur det verkligen gnistrar om det här för gnistrar, det gör det. Jag blev så kär i det här att jag genast känner för att beställa hela kollektionen. Ja, nu är det ju så att jag måste hold my horses lite men lacken befinner sig numera på min önskelista.

Den översta bilden stämmer bäst överens med verkligheten färgmässigt.

Applicering: Mycket bra formula som täcker på tre lager. Det torkar matt och lite knottrigt så här är överlack verkligen att föredra. Torkar fort gör det dessutom.

 

English:

Prismatic Collection, Spring 2012

I was surprised by how much I loved this. This is so sparkly and gorgeous and now I need the whole collection. Crap. Optical Illusion is an aquagreen glitter with larger glitter in different colors. Oh, it’s so beautiful. There are a lot going on here, that’s for sure.

Application: Perfect formula and covers with three coats. It dries matte so top coat is necessary for that shiny look.

 

21 reaktioner på ”China Glaze – Optical Illusion

  1. Men det här lacket är ju alldeles fantastiskt! förstår inte varför jag tvekat att köpa det, ska betälla det här nästa gång jag ska köpa lack.
    Själv kunde jag inte motstå att bära Skyfall när jag såg filmen. Kändes nästan lite fånigt. Men bara nästan.

  2. Urtjusigt:) Har hållt i detta många gånger de sista två veckorna men det har blivit Skyfall-lack för hela slanten. Men snart är de slut och då är det dags för denna skönhet!

  3. Ping: OPI – Excuse Moi! « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

