China Glaze – Winter Holly

Kollektion: Holiday Joy, Vintern 2012

Var bara tvungen att slänga mig på de nya lacken och valde att börja med gröna, glittriga Winter Holly. Grangrönt glitter som även innehåller glitter i guld och sparsamt med prismatiskt glitter. Detta är en variant av de glitter China Glaze har släppt det senaste. Finkornigt som torkar väldigt matt men som lever upp när man applicerar topplack. Tänk er ett grönt Hello Gorgeous!. 🙂 Jag tyckte det har var jättefint men det är verkligen en topplacksätare. Jag applicerade två lager topplack direkt och dagen efter hade det mått bra av ytterligare ett lager. Det funkar dock ändå. Jag är glad att jag beställde det här och kommer nog att beställa fler lack från denna julkollektion. Började med de fyra jag verkligen ville ha.

Jag var tyvärr tvungen att kapa naglarna igen. Buhuu. Det har varit så dålig kvalitet på dom det senaste trots att jag oljar in och använder OPI Natural Nail Strengthener. Beror kanske på höstens intåg. Nu ska jag testa att använda gröna Depend-removern för att se om det hjälper.

Applicering: Det är en ren fröjd att lacka med. Det flyter ut precis som man vill och man kan använda mycket lack på en gång utan att det ställer till det. Jag har använt tre lager och det torkar fort men som sagt matt. Överlack är ett måste. Inga större problem att ta bort och då använde jag den gröna Depend-removern.

 

English:

Holiday Joy, Winter 2012

I couldn’t wait so Winter Holly was the manicure yesterday. I’m so glad that I bought this. It has fine glitter in green, gold and some prismatic glitter as well. It dries matte without top coat but after two coats of top coat it looks like a christmas tree. Another green polish to love. Looks like a green Hello Gorgeous!.

Application: Great formula, three coats and super fast dry time. Top coat is necessary for the shiny look.

 

 

42 reaktioner på ”China Glaze – Winter Holly

  1. Testa in den gröna depend-removern! Den är helt värdelös. Oljig och jävlig och tar knappt bort lack över huvudtaget, den bara kladdar och svampen går sönder..

    Den blå är bättre, även om den torkar ut lite så går det så fort att få bort lacket (ett par sekunder) att det ändå blir skonsammare.

    För glitterlack brukar jag köra på bommulspads och sedan frenetiskt gnugga, siktar man lite så kan man undvika huden ganska bra 🙂

      • Jag har använt den gröna tidigare och jag tycker den är helt ok. Visst, det tar lite längre tid men det är det värt om naglarna ska må bättre. 🙂 Jag använder inte dip-in utan vanlig flaska. Den blå är snabb men naglarna blir hemskt torra på mig.

        Jag brukar lägga en liten bomullspad (delar en pad i fyra delar) indränkt i remover på nageln och låta den sitta där ett tag. Sedan drar jag bara upp emot toppen och brukar få med det mesta. 🙂

  2. Rackarns… Tänkte beställa det här lacket men gjorde inte det till slut ändå. Nu ångrar jag mig så in i vassen. Men jag får tänka positivt, en anledning till att köpa fler nagellack helt enkelt 🙂

  3. Åh vad glad jag är att du började med det här!!! 😀
    Det är ju supersnyggt!!! Det här vill jag ha!! 😛
    Passar dig jättebra och dina naglar är lika snygga nu fast de är lite kortare!
    Jag har bara bra att säga om Depends gröna remover. Mina naglar mår som bäst när jag använder den.
    Igår visade jag Ginatricots Wannabe som jag köpte enbart för att du visat den 😉

  4. Argh! Du är inte bra för min plånbok just nu! Hade just övertygat mig själv om att jag inte behövde detta.. Men dina fina bilder får mig att tycka att jag visst behöver detta, och jag har inte hjärta att säga emot mig själv eller dina bilder 😀

  5. Fantastiskt fint med underbara bilder! Blir sugen jag också… Sätter defenitivt upp det på nästa lackbeställningslista!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

