NailArt Sunday Smörgås à la Frans

Vi ska strax iväg och hälsa på mina föräldrar och bror eftersom det är Fars Dag idag. Jag vill bara slänga in dagens manikyr och dessutom återigen delta i NailArt Sunday. Dagens tema var pojkvän/sambo och jag har funderat fram och tillbaka men fick utgå från mina förmågor. Vad kan jag göra? Smörgås och gradient. Ok, Frans, som min sambo heter älskar ju faktiskt mackor. Han gillar metal så jag grundade med ett svart Dependlack som kommer i ett eget inlägg. Efter det målade jag på China Glaze Pizzazz. Ett lager räckte mer än väl. Ja, han gillar även pizza men inte för mycket glitter och glam så jag lade över ett lager av Nfu Oh JS01 som är ett svart jellylack. Resultatet blev en dämpad men frän macka. Övriga intressen han har är att köra Fireblade och han jobbar mycket med metaller. Men att försöka sig på en motorcykel på naglarna kändes inte riktigt smidigt. Här är resultatet av mackan. 🙂

English:

One quick post today. It’s NailArt Sunday and the nail art is supposed to have something to do with my boyfriend. Ok, I can handle a sandwich and my love really likes snadwiches. He also likes metal och pizza so here’s my sandwich. I started off with a black Depend, painted one coat of China Glaze Pizzazz and then one coat of Nfu Oh JS01, a black jelly. Here’s the result and I like the look of it.

 

 

33 reaktioner på ”NailArt Sunday Smörgås à la Frans

  1. Ursnyggt!Har fått dille på mackor, när jag ser något nytt lack försöker jag hitta på hur man skulle kunna kombinera ihop något liknande av befintligt lager, roligt fast det inte blir exakt lika!

  2. Ping: Depend – 284 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

