Nubar – Sensual Red

Kollektion: Risque Reds, Våren 2010

När jag var på bloggfest i Jönköping i våras så låg ett Nubarlack i goodiebagen. Väldigt roligt, tycker jag, eftersom Nubar gör bra lack. Jag blir sällan besviken på formulan. Sensual Red är ett rött krämlack. Det är på gränsen till tomatrött men når inte hela vägen dit. Det är i och för sig tur eftersom jag inte är något fan av tomatröda lack. Inte på något sätt unikt för jag kan komma på ett gäng liknande röda i samlingen. Jag har inte jämfört men känner ändå att jag har sådana här lack sedan tidigare. Dock kan jag rekommendera det här starkt om du inte har något liknande sedan tidigare. Det torkar väldigt blankt även utan topplack så jag hoppade faktiskt över det den här gången. Dock vaknade jag upp med lätt mattade naglar då det inte var helt genomtorrt när jag lade mig. Det här är ingen favvo bland röda lack. Jag är mer förtjust i mörkare röda eller när det finns skimmer eller annan spännande finish.

Applicering: Det är formulan som gör att det här lacket vinner. Helt underbart att måla med. Helt perfekt. Flyter ut precis som man vill men det behövs tre lager. Torktiden verkar riktigt bra och hade jag använt mig av snabbtorkande överlack hade det förmodligen torkat på ett kick. Nu var jag väldigt slarvig när jag målade med det här så kladd är enbart mitt eget fel.

 

English:

Risque Reds, Spring 2010

I got this red polish in a goodiebag before summer. I’m glad about that because Nubar makes great polishes with great formula. Sensual Red is a red creme that almost look tomato red. It’s much better than tomato red, though. I’m not a fan of tomato red polishes. This is not unique but if you don’t have a similar shade in your stash I can recommend this one.

Application: Perfect formula. I had to use three coats and was sloppy when I applied it and manage to paint here and there anyway. That’s only my fault. It dries super shiny so I didn’t use top coat. I think the dry time will be super fast with fast drying top coat. It dried rather fast without it.

 

 

9 reaktioner på ”Nubar – Sensual Red

  1. Ping: China Glaze – Phat Santa « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

