China Glaze – Four Leaf Clover

Kollektion: Up and Away Collection, Våren 2010

Lite färg är aldrig fel och Four Leaf Clover är en färgklick som heter duga. Det här kom med en vårkollektion men jag tycker absolut att Four Leaf Clover funkar när som helst. Den här gröna nyansen är skojig. Den är onaturlig, alltså inte skogsgrön eller bladgrön utan mer plastgrön. Det är ett roligt, grönt krämlack helt enkelt.

Applicering: Bra formula, om möjligt lite tjock. Hade säkert klarat mig med ett lager men körde med två ändå. Torktiden är normal. Det torkade inte på studs men var inte segtorkande heller.

 

English:

Up and Away Collection, Spring 2010

Four Leaf Clover is a happy color in some strange green shade. It has creme finish and looks like a plastic green. This makes me happy when it’s grey outside. Very wearabel anytime of the year.

Application: Good formula, maybe a bit thick. Covers with two coats, maybe even one. The dry time is normal.

 

 

25 reaktioner på ”China Glaze – Four Leaf Clover

  1. Jag gillar det också men måste säga att jag inte riktigt tycker det ser ut på naglarna som på dina bilder. Det är ju ett lack som är notoriskt svårt att fota, kameran vill helt enkelt inte fånga färgen, som dessutom varierar rätt kraftigt beroende på ljus.

    Det kan gå från klargrönt till askigt blåaktigt bara genom att byta rum, man blir ju nästan helt hänförd 🙂

    • Jag veeet! 🙂 Först skrev jag att det inte är helt korrekt färgmässigt men kände mig tjatig och tog bort den raden.

      Dock är det ganska likt. När jag jämför skärmbilden med naglarna skiljer det inte jättemycket. Men det ville gärna bli antingen för blått eller för grönt så jag kollade andras swatchar och det var inte många som lyckades pricka in rätta färgen. Blä för svårfotade lack.

  2. Det här har jag med och jag gillar det verkligen!! 😀
    Jag tycker du har fångat det bra på dina bilder för det är riktigt svårfotat!
    Förra året hade jag en plånbok i exakt samma färg som detta lack och det väckte stor uppmärksamhet varje gång jag skulle handla nåt. Riktigt kul faktiskt! 😉

  3. Det här ser ju underbart ut på dig. Jag minns att jag själv inte alls gillade det och rensade ut det ur samlingen men nu vill jag ju ha det igen…

    • Hur kan man rensa i sin samling. Jag kan inte göra mig av med ett endaste lack, hur fula jag än tycker att de är. Det här är en grön som är glad men det kan ju vara så att du inte alls var på humör för det när du bar det.

  4. Jag vill haaa! Mest för namnet, men också för att jag vill ha den här notoriska färgen som ser annorlunda ut vid varje swatch! ^^

  5. Jag har inte riktigt vågat köpa det här eftersom grönfärgen verkar vara en sån jag inte gillar. För mycket blått i det gröna liksom, och jag föredrar gult i det gröna hellre. Dock har du fått mig att tveka, dina bilder är ju fina.

    • Tack för komplimangen. Det värmer så med sådana kommentarer, Jag förstår om du inte faller pladask. Det har jag inte heller gjort tidigare men var nyfiken. Det är inget måste men det är ändå en rolig grön.

  6. Ping: IsaDora – Atlantis | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

