Orly – Miss Conduct

Kollektion: Naughty or Nice Collection, Vintern 2012

Äntligen fredag igen och holofredag så klart. Jag vill passa på att gratulera Kerstin som födde en son förra fredagen. 🙂 Alltså, Kerstin Skimmerskuggan som startade upp holofredagarna. Ett jättestort grattis till henne.

Jag ville såklart testa ett av Orly-lacken omedelbart och tyckte att Miss Conduct kunde passa som holofredagslack. Först vill jag bara påpeka att jag undrar varför julkollektionerna ofta ska envisas med att heta Naughty nånting? Why, liksom.

Anyways, Miss Conduct är alldeles, alldeles underbart. Inte långtråkigt eller trist…utan…alldeles alldeles underbart. Det är mörkt magentafärgat och innehåller en himla massa prismatiskt glitter. Det blir en typ av regnbåge på ett diskret sätt. Regnbågen ser inte sådär multifärgad ut utan nästan lite guldfärgad. Hm. Svårt att förklara. Det är väldigt fint i alla fall.

Applicering: Väldigt bra och lätthanterlig formula. Tre lager och normal torktid.

 

English:

Naughty or Nice Collection, Winter 2012

It’s friday and that means holo friday. Miss Conduct was sent to me for review and I couldn’t wait long to try it. I have it on my nails right now and it’s gorgeous. It’s dark magenta filled with lots of prismatic glitter that almost creates rainbows on my nails. Rather subtle rainbows but beautiful.

Application: Very good formula and it covers with three coats. The dry time is normal.

 

 

34 reaktioner på ”Orly – Miss Conduct

  1. Nice or naughty, ungefär som att man säger (eller brukade säga..? Jag vet inte!) ”Har du varit snäll i år så du får några julklappar av tomten?” då de uppmanar barn till att inte vara stygga?

  2. Åh, vill ha vill ha vill ha!!! Varför har jag inte klickat hem den här när jag velat ha den superlänge är ju frågan..? Jo, för jag har klantat mig!!!

  3. Ännu ett lack rakt upp på min önskelista! Kommer att beställa en hög med lack i julklapp från mamma och pappa, denna platsar definitivt! Fantastiskt fin färg…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

