LASplash – Midnight Rain

Blå Måndag, blå, blå måndag! Äntligen kom jag ihåg Mrs Datas blå måndag. Detta är dock inte dagens manikyr.

Kärlek på flaska, det är vad Midnight Rain är. Jag har suktat och suktat men varenda gång jag har kollat hos Cherry Culture så har det varit slut. Tills en dag då det äntligen fanns på lager. Jag klickade hem det direkt.

Vi skulle iväg på 10-årskalas i lördags och jag ville festa till det med ett glitterlack. Det jag inte visste var att detta var skirt, så skirt. Jag använde det på egen hand vilket var dumt. Det här borde användas som layering. Jag lackade fyra lager och sen orkade jag inte mer. Nageln syntes då fortfarande igenom en aning men samtidigt var det lite för tjockt med lack på naglarna. Att jag sedan trodde att detta skulle torka någon gång var ju bara lustigt. Jag fick till slut bråttom och var tvungen att hoppa in i duschen. Efter dusch och leggingspåtagning var det kört. Lacket såg ut som dragspel överallt och allt var förstört.

Ja, jag är fortfarande kär. Jag vet ju hur snyggt det är och nästa gång kommer jag att använda ett blått lack i botten och använda Midnight Rain som layering. Det är ju så vackert och unikt och jag älskar kombon blått glitter och rött glitter.

Applicering: Glittret är inte så tätpackat men det är lätt att måla med. Gillar både penseln och formulan. Hur torktiden är med färre lager vet jag inte.

 

English:

Midnight Rain is a beautiful and unique glitter with both blue and red glitter. This time I used this on its own and that was a bad idea. This is very sheer and I wasn’t satisfied even after four coats. The problem is that it is thick on the nail but at the same time the nail is visible through the polish. I will use this as layering next time and I can’t wait.

Application: It’s easy to paint with. I don’t know about the dry time when you use less coats. With four coats it took forever before it dried and I manage to mess all nails up before it had dried. If you use it as layering I hope it dries faster.

 

 

17 reaktioner på ”LASplash – Midnight Rain

  1. Åååh jag måste ta tag i att köpa detta snart! Suck, så vackert det är!
    Och ja, det blir två lager ovanpå ett blått, tack för varningen! 😉

  2. Ser vansinnigt snyggt ut! Men gud vad det är tråkigt när man lagt tid på att lacka om så är allt förstört på ett par minuter. Känns så otacksamt…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

