China Glaze – Phat Santa

Kollektion: ‘Tis the Season to be Naughty and Nice, Vinter/jul 2010

Nu är det väl helt ok att gå på jullacken på riktigt? Phat Santa kom förförra julen men först igår fick det pryda mina naglar. Ibland kan ett lack se trist ut i flaskan och man låter det stå på hyllan och damma. Jag har valt bort Phat Santa så många gånger för att det ser lite…tråkigt ut.

Nu åkte det i alla fall fram eftersom jag märker att det ibland sliter på naglarna att bära glitter för ofta. Har en hel del otestade glitterlack men ibland (läs: alltid) är det skönt att man har ett enkelt krämlack på naglarna som ska tas bort. Kommer ni ihåg att jag visade ett klarrött, nästan tomatrött krämlack förra veckan? Nubar Sensual Red var inget jag gick igång på men Phat Santa däremot….wow. Det är en mörkare röd som nära på är vampig och glansen…glansen är galen. Det är nästan en jellykänsla på det här tack vare glansen. Det här var min melodi, helt enkelt. Mycket, mycket snyggt. På bilderna har jag inget topplack men det åkte på efter fotograferingen. Det är nästan så att man ser mig i nagellacket. 🙂

Applicering: Här har jag använt två lager men jag upptäckte att det hade sett bättre ut med tre. Det flöt ut precis som jag ville och torkade normalsnabbt.

 

English:

‘Tis the Season to be Naughty and Nice, Winter/Holiday 2010

Let’s get on with the holiday polishes for real. Phat Santa is a typical polish that looks boring in the bottle, that’s why I haven’t tried it until now. Onn the nails it looks fab. So super shiny and the red color is almost vampy. I didn’t fell in love with Nubar Sensual Red that is a lighter kind of red but Phat Santa is so my thing. It looks so shiny that I’m not sure if it’s a jelly or not. In the pictures there’s no top coat but I put that on afterwards.

Application: Very smooth formula, easy to apply. I used two coats but it wouldn’t hurt with three. The dry time is normal.

 


 

9 reaktioner på ”China Glaze – Phat Santa

    • Det finns säkert tusen och åter tusen liknande lack därute men jag har inte många i samlingen. Det här tycker jag verkligen om och jag kände mig väldigt snygg med det här på klorna. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

