Depend Magnetic – 6008

Kollektion: Magnetic, Våren 2012

Söndag igen. Tänk, nästa söndag får vi tända det första ljuset i advent. Iiih. Jag är en julgalning och älskar verkligen att få ta fram alla stjärnor och ljusstakar. Idag tänkte jag rulla ett gäng köttbullar. Några ska vi givetvis äta idag men resten ska jag frysa in till jul. Husmor i mig kommer fram extra mycket när julen närmar sig. Sen tänkte jag fixa till några LCHF-chokladbollar som vi ska njuta av framför sista Formel 1 för säsongen. Vänner kommer hit och vi ska titta på racet ihop. Kimi har såklart ingen chans till VM-titeln men det vore kul att se honom göra en bra körning ändå.

Jag fick igår för mig att jag inte hade något lack att visa. Jag glömde då av att jag hade lackat med 6008 i torsdags, då jag fortfarande hade lite längre klor. Nu är de kapade så kort jag kunde men de blev fina i ett mörkt bärigt rött som jag visar senare.

Jag har två magnetlack från Depend som jag inte har visat. Ett lackade jag med för någon vecka sedan. Först blev det jättesnyggt men när jag målade på överlack smetade effekten ut sig så jag har bestämt mig för att göra om. I torsdags testade jag 6008 som ser ut att vara ett duokromiskt lack i flaskan. Det är blått med skimmer i lila. Jag fick sex stycken av dessa utskickade till mig från Depend. Det var nog en engångsföreteelse för efter det har det inte kommit något utskick. Glad är jag ändå. 6008 köpte jag själv eftersom jag tyckte det såg intressant ut. Det som är kul med det här är effekten efter att man har använt magneten. Först ser det riktigt tråkigt ut med penseldrag från helvetet. Men när magneten har fått göra sitt blir ränderna lila och basen blå. Väldigt skojigt.

Visst, det är inte helt lätt att få mönstret över hela nageln. Jag har ganska välvda naglar och då kommer inte magneten åt på sidorna. Jag gjorde så gott jag kunde och här är resultatet. Här har jag hoppat över överlack för att spara den fina effekten.

Applicering: Alla dessa lack som jag har provat har varit väldigt lätta att jobba med. Två lager och bra torktid.

 

English:

Magnetic Collection, Spring 2012

Yesterday I had to cut my nails short again. They tend to break as soon as they have perfect length. Well, they look ok anyway. Before I cut them down I painted them with the magnetic polish 6008. The polish looks duochromic with base in blue and shimmer in purple. At first, before the magnet, this looked ugly with lots of brushstrokes. But after the magnet the pattern became purple and the base was blue. Very cool, I must say.

I didn’t use top coat this time ‘cause it seems that top coat destroys the pattern a bit.

Application: Easy to work with and I used two coats, as recommended. The dry time is good.

 

 

18 reaktioner på ”Depend Magnetic – 6008

  1. Tjusigt med skiftningen i färg. Jag äger än så länge inte ett enda magnetlack, kanske borde ändra på det. Det är ju inte annat än att man är lite sugen på OPI’s varianter, speciellt Is That Silva? 🙂

  2. De mörka strimmorna påminner lite om Midnight mission.
    Jag är inte direkt en julgalning (det här är första året sedan 2002 som jag faktiskt kan vara ledig på julen) däremot är jag en riktigt adventsnisse. Älskar att sätta upp decembergardiner och pynta advent. Plockade fram lådan med gardiner och textilier innan idag och inventerade. Slängde en massa i fjol iom att det var sista julen i gamla huset. Behöver köpa och syster lite nytt märkte jag men inga mängder, mest gardinkappor till de befintliga panelerna.

    • Åh, advent är så mysigt. Köpte ljus igår och hittade vita julgranskulor. Letar alltid efter vita julgranskulor. Ska pyssla om huset i helgen och ser verkligen fram emot det. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

