H&M – Red

Lacket ingår i detta paket som finns på h&m för 59,50:

 

 


Bilden är tagen från H&M.

Idag blev det en bärigt, mörk röd måndag istället för blå. Jag prioriterade tre avsnitt av Sons of Anarchy igår istället för att lacka om till blått. Nu har jag alltså kapat ner naglarna men det känns inte så jobbigt som jag först trodde. Det röda lacket passade hemskt bra på kortisar.

Måste bara fråga, är det någon mer som har ”problemet” att skinnet växer med nageln? Alltså, där man tänker sig att nageln ska vara fri, nageltippen. Speciellt pekfingernaglarna beter sig på det sätter. Då går det inte att klippa ner nageln så lång som jag önskar. Jag kommer ihåg att Loodie loodie loodie skrev om detta. Jag vill dock inte peta ner det så.

I alla fall, här är det bärigt, röda krämlacket som ingår i det lilla paketet från H&M. Till en början tyckte jag bara att detta såg trist ut och kände att jag bara ville ha det överstökat. Jag måste dock erkänna att jag gillar det här. Det är ett snyggt och klassiskt lack som passar när som helst. Lagom vampigt och passar perfa på korta klor.

Applicering: Tjock formula men det täcker väl med två lager och torkar normalsnabbt. För att vara ett budgetlack har det bra egenskaper.

 

English:

This red creme is part of the little package from H&M. You can see the picture above. I had to cut my nails short but this polish does look really good on shorties. It’s some kind of berry red and looks pretty vampy. I like it even if I from start thought that this would be boring.

Application: Thick formula but the good part is that it covers well in two coats. The dry time is good.

 

 

32 reaktioner på ”H&M – Red

  1. Jag har samma problem! Det ser verkligen inte alltför vackert ut heller.. Jag vet inte riktigt vad man skulle kunna göra åt det mer än att peta ner det, jag är bara rädd att jag skadar huden då, vi får lura på den!

    • De ser lite skumma ut olackade. Det blir en så ojämn fri kant. Tacka vet jag lackade naglar. 🙂 Dina naglarn är btw jäkligt snygga. 😉 Vi kan lura på det över en kopp te ikväll. Ser fram emot det.

  2. Snyggt lack! Härlig röd färg! 😀
    Jag har också det problemet att skinnet växer med ut… Ibland så långt ut att det liksom hindrar mig att klippa ner de… Strange… Å jag jobbar ändå med händerna rätt hårt som florist… Kul att höra att inte bara jag har detta problem iaf 😉

  3. Det är ju ett problem jag också hade önskat mig, själv har jag en väääääldigt djup fri kant, där det samlas määängder med skräp och smuts..=/ Det är väl straffet för 25 års nagelbitande kan man tro.. Och dina naglar är ju inte direkt superkorta, det kan man ju inte säga. Men jag förstår känslan ändå..

    • Hm. Har aldrig tänkt på det så. Att det kan bli en liten förvaringskorg för smuts. Visst, de är ju inte superduperkorta men jag vill såklart att det ska ha den vanliga längden jag trivs med. 🙂

  4. Färgen var inget för mig men dina kortisar var snygga:) Så länge alla naglar har samma längd har jag inga problem med väldigt korta eller väldigt långa (även om jag själv föredrar långa).

  5. Jag har inte ditt hud-problem men önskar jag hade det. Naglarna blir ju starkare vilket ju är ett plus om man vill ha långa…

    Fin färg, fin glans och naglarna ser absolut inte så korta ut.

  6. Ping: H&M – Blue « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

