IsaDora – Forest

Kollektion: Forest Groove, Hösten 2011

Forest är ett typiskt lack som jag gillar och trivs i. Mörkt bronsbrunolivgrönt. Visst är det en bra beskrivning? Lacket har skimmerflecks i…guld? Det är snyggt men jag förväntade mig nog lite mer ändå. Vet inte, det ser så himla fint ut i flaskan. Jag tycker om det men det är inte helt galet bedårande.

Applicering: Trots den äckligt breda penseln så går det bra att måla med eftersom formulan är suverän. Två lager täcker alldeles utmärkt och det torkar snabbt och bra.

 

English:

Forest Groove, Fall 2011

This murky olive green came with the fall collection last year. I like thess kind of colors and I especially like the chunky shimmer in it. I had high expectations on this one and was a tiny bit disappointed. Tiny. I still like it, though.

Application: Despite the unnecessary wide brush this was easy to paint with. The formula is great and it covers in two coats. Fast dry time as well.

 

 

19 reaktioner på ”IsaDora – Forest

  1. Det är väldigt fint! Men är det inte ändå lite finare i flaskan…? Tycker inte allt följer med på nåt sätt… Eller är jag helt ute och cyklar nu….??
    Vissa älskar deras penslar, andra hatar dom 😉 I love it!! 😉

    • Jo, det är lite finare i flaskan, det kan jag håla med om. :/ Men…så är det ju dessvärre ofta. Jag har lärt mig att tycka bättre om penseln nu. Tidigare var det rent hat. 🙂

  2. Jag och min sida ÄLSKAR det här lacket helt otroligt mycket…. har älskat det enda sedan jag köpte det 😀 Älskar borsten också men jag har alltid gillat breda borstar eftersom de tycks passa mina naglar rätt bra 😀

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

