H&M – Blue

Igår kväll satt jag och min sambo och hade The Walking Dead-maraton men jag kände vid åtta-tiden på kvällen att jag var tvungen att lacka med blått. Jag vill ju så gärna delta i Mrs Datas Blå Måndagar och har missat det några gånger. Så, av med lack och på med nytt blått.

Till min fasa upptäckte jag att jag har väldigt få blå otestade lack kvar. Rätt knäppt, eftersom jag ju älskar blått. Får ta och ge mig på gamla godingar snart istället. Det finns många blå skönheter som förtjänar att visas igen. (viskar: och så har jag ju OPI Absolutely Alice också…som jag inte har testat…*svälj*)

H&M Blue däremot, har jag inte testat så det åkte fram lite snabbt igår. Även detta lacket ingår i det där paketet där Red och Black finns. Oooh, vilken fin mörk och dämpad blå. Lätt dammig med smått silverskimmer. Unikt i min samling dessutom.

Applicering: Lite för tjockt för min smak men det täcker utmärkt på två lager eller tre tunna. Penseln är riktigt bra och det torkar fort.

 

English:

Blue, blue monday. Yesterday we watched several episodes of The Walking Dead but I felt that I had to paint my nails blue so I could participate in Blue Monday. I don’t have that many blue untrieds left which bother me but I could pick up some great old blues from now on…or buy some new.

H&M Blue is one of the bottles from the same package that Red and Black are part of. A dark, muted and dusty blue with small silver shimmer. I think it’s nice and it’s unique in my stash.

Application: Thick formula but the brush is really great. It covers in two coats and dries fast.

H&M - Blue 01

H&M - Blue 02

H&M - Blue 03

H&M - Blue 04

H&M - Blue 05

H&M - Blue 06

 

20 reaktioner på ”H&M – Blue

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

