China Glaze – Glitter All The Way

Kollektion: Holiday Joy, Vintern/Julen 2012

Efter jobbet idag ska jag träffa ett härligt tjejgäng. Förra året började vi med att köpa två julklappar var för max 50 kr som sedan lottas ut bland oss. Då beställde jag två nagellack. Jag tror att det var uppskattat. Det borde det väl ha varit? 🙂 I år…nä, jag kan ju inte skriva vad jag har köpt ifall de läser min blogg. Jag tror inte att de läser den så det hade väl inte varit någon fara att skriva om det men jag tar det säkra före det osäkra.

Jag ville i alla fall glittra om mina klor dagen till ära så jag bestämde mig för att ta fram Glitter All The Way. Det här glittret innehåller glitter i grönt, lila och guld och det ser ut som en liten julgran på varje nagel. Det här är helt klart en humörhöjare men kräver sitt av topplack. Idag är det lite avmattat men jag har tagit med mig överlack så att jag kan förbättra manikyren under lunchen. Det är inte det snyggaste glitterlacket jag har sett men det är helt klart roligt och värt att ha i samlingen.

Applicering: Det är inga problem att få det opakt på tre lager och det torkar fort. Överlacket äts upp så snåla inte med det.

 

English:

Holiday Joy, Winter/Holiday 2012

I’m going to meet up with some great gals this afternoon so I needed something glittery on my nails. Glitter All The Way was my choise. It’s a fun glitter with glitter in green, purple and gold. This reminds me of the christmas tree. It’s not the best glitter I’ve seen but I like having it in my stash. It’s dries dull so use a lot of top coat. It looks best when it’s shiny.

Application: Good formula and it covers with three coats. The dry time is really great but you have to put at least to coats of top coats on top of this.

 

China Glaze - Glitter All The Way 03

China Glaze - Glitter All The Way 01

China Glaze - Glitter All The Way 04

China Glaze - Glitter All The Way 05

China Glaze - Glitter All The Way 08

China Glaze - Glitter All The Way 09

China Glaze - Glitter All The Way 10

China Glaze - Glitter All The Way 06

 

30 reaktioner på ”China Glaze – Glitter All The Way

  1. Det är faktiskt himla fint tycker jag! Jag är lite kinkig med glitter, men detta är omtyckt här!
    Men hörru, det är väl ändå rött glitter i också..? 😉

    • Jaja, det är det kanske. 😉 Jag tittade verkligen noga i lacket men mitt öga för detaljer var inte med. Nu i efterhand har jag upptäckt det röda. Tack för att du är uppmärksam. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

