China Glaze – Holly-Day

Kollektion: Let It Snow, Vintern/Julen 2011

Idag är det en underbar vinterdag igen. Älskar när solen reflekteras i den glittriga snön. Jag ska visa er ett mörkt, grönt krämlack från förra årets julkollektion. Jag köpte det här alldeles nyligen och förstår inte riktigt varför jag inte köpte det direkt när kollektionen släpptes.

Det är ett mycket snyggt, grangrönt krämlack som är glossigt och enligt mig, stiligt. Kan vara likt RBL Recycle som ju kostar en slant. Nä, lägg hellre pengarna på Holly-Day.

Applicering: Helt ok men jag var inte så noggrann så jag lyckades ändå kladda en aning. Det kan nog upplevas lite rinnigt om man har bråttom. Annars har jag egentligen inget att gnälla på där. Det täcker bra på två lager och torkar relativt fort.

 

English:

Let It Snow, Winter/Holiday 2011

Another gorgeous day here in Sweden. The sun is shining and the snow is glistening.  I am to show you Holly-Day from last year’s holiday collection. I recently bought this and I wonder why I didn’t  bought this earlier. Well, it’s an awesome shade of dark green and it’s super glossy. Reminds me of RBL Recycle but Holly-Day is much cheaper.

Application: Ok formula, maybe a little tiny bit runny. Two coats is enough here and it dries fast.

 

China Glaze - Holly-Day 01

China Glaze - Holly-Day 02

China Glaze - Holly-Day 03

China Glaze - Holly-Day 04

China Glaze - Holly-Day 05

 

7 reaktioner på ”China Glaze – Holly-Day

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

