China Glaze – Party Hearty

Kollektion: ‘Tis The Seasons To Be Naughty And Nice, Vintern/Julen 2010

Det här är det perfekta julaftonlacket. Mer jul än så här kan det knappast bli. Jag bar detta över rött på julaftonen 2010 men av någon anledning fotade jag inte det då. Nu ville jag testa det här på egen hand. Jag har ganska missfärgade naglar så det kanske inte var någon bra idé men det blev ganska bra ändå.

Jag lackade med Scratch Nails Ridge Filler som har lite blått skimmer i sig och lurar ögat att nageln är finare än vad den är. Sen lackade jag tre lager med Party Hearty. Det blev mycket finare än jag trodde. Det gör sig bra på egen hand även om jag är sugen på att måla detta över vitt då det är den snyggaste kombon jag sett med det här lacket. Lacket innehåller smått silverglitter, större gröna hexagonaler och ännu större röda hexagonaler. På bilderna ser man nageln igenom men det ser bra och täckande ut i verkligheten.

Applicering: Inga svårigheter att sprida ut glittret jämnt och det torkar väldigt fort. Jag har två lager överlack på bilderna.

 

English:

‘Tis The Season To Be Naughty And Nice, Winter/Holiday 2010

This is the perfect Christmas polish. Small glitter in silver, bigger hexagonals in green and even bigger hexagonals in red. I have used this before on a red polish but this time I wanted to try this all by it self. I really like how this looks but I would love to try this over white. I’ve seen pictures of that combo and it looks so nice.

Application: I used three coats here and it’s easy to get the glitter even over the nail. The dry time is good.

 

China Glaze - Party Hearty 01

China Glaze - Party Hearty 02

China Glaze - Party Hearty 03

China Glaze - Party Hearty 04

China Glaze - Party Hearty 05

China Glaze - Party Hearty 07

China Glaze - Party Hearty 08

 

18 reaktioner på ”China Glaze – Party Hearty

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

