IsaDora – Winter Red

Egentligen var jag sugen på något av mina nya lack men bestämde mig för att beta av en gammal stofil. Winter Red köpte jag för säkert fyra år sedan. Kanske t.o.m. fem år sedan. Jag har inte varit så sugen på att lacka med det av någon anledning. Jag har målat med det tidigare och haft det som manikyr säkert två gånger men jag har aldrig visat på bloggen. Jag vet inte om detta ingår i standardsortimentet. På IsaDoras hemsida hittar jag det inte men det finns på Kicks webshop.

Igår tyckte jag om det här. Härligt djuprött med diskret skimmer. Jag hade inga problem att se skimret igår och lacket får ett djup tack vare det. Idag däremot, är det inte alls lika fint. Det har blivit avmattat och skimret har gömt sig. Eller så är det belysningen som inte framhäver lacket just nu. Jag upplevde det mycket finare igår. Jag har inget ont att säga om färgen. Mörkröd och klassisk. Mörkare röd i verkligheten. Bilderna ljuger yttepyttelite.

Applicering: Helt ok men man får vara försiktig då det är rinnigt. IsaDoras formula är mycket bättre på de nya lacken. Två lager och torktiden är bra.

 

English:

Here’s an oldie. A dark red with subtle shimmer. Very beautiful yesterday but today it feels a bit matte and boring. The shimmer was more visible yesterday. Maybe it depends on my lightning right now. It’s a tad darker irl.

Application: It has ok formula but is slightly runny. Two coats and good drytime.

 

IsaDora - Winter Red 01

IsaDora - Winter Red 02

IsaDora - Winter Red 03

IsaDora - Winter Red 04

IsaDora - Winter Red 05

IsaDora - Winter Red 06

IsaDora - Winter Red 07

 

18 reaktioner på ”IsaDora – Winter Red

  1. Jag är så löjligt impad av hur snyggt du lackar!!! Inte tillstymmelse till kladd vid nagelbanden utan det är en jämn, snygg båge. Hur göööör du???? Jag får ev till ett par naglar som liknar det där, men kanten vid nagelbandet på min högra hand ser ut som om en 5-åring kladdat med mammas lack om du fattar. Bli nagelmodell punkt nu. Det är en order 🙂 ❤

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

