OPI – The World Is Not Enough

Kollektion: Skyfall, Vintern/Julen 2012

Äntligen kan jag lacka med James Bond-lacken. Jag hade lite problem med att välja ut första lacket men det slutade med The World Is Not Enough som jag hade blandade känslor inför. Jag har sett både fina och tråkiga bilder på det här så jag visste inte riktigt hur detta skulle te sig på naglarna.

Nu vet jag vad jag tycker och det är bara positivt. Det är ett skimmerlack som mestadels går i någon taupegrå färg och har mikroskimmer i rosa och t.o.m. grönt. Det är en kall känsla i det här och det är väldigt skimrigt och fint. Det är inte helt olikt en foilfinish och det påminner om andra lack som OPI släppt tidigare, t. ex. Warm & Fozzie. Samma typ av finish.

Applicering: Lite skirt men det går bra att lacka med. Det gäller dock att vara lite försiktig. Vissa naglar fick fyra lager och vissa fick tre lager. Det torkar fort trots alla lager.

 

English:

Skyfall Collection, Winter/Holiday 2012

At last! I have really waited for this collection and finally I have the opportunity to try them. Or, at least try 8 of them. I began with The World Is Not Enough and I didn’t know what to expect. Now I have it on my nails and I’m very found of it. It has similar finish as Warm & Fozzie but the color is taupe grey with micro shimmer in pink and green. The green isn’t very visible but the pink is. I think this looks great and I’m glad I did buy it.

Application: Thin formula so three-four coats are needed. It dries fast despite that and the formula is rather easy to handle.

 

OPI - The World Is Not Enough 06

OPI - The World Is Not Enough 07

OPI - The World Is Not Enough 01

OPI - The World Is Not Enough 02

OPI - The World Is Not Enough 03

OPI - The World Is Not Enough 04

OPI - The World Is Not Enough 05

 

8 reaktioner på ”OPI – The World Is Not Enough

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

