China Glaze – Octa Gone Wild

Kollektion: Kaleidoscope Collection, 2006

Så där ja! Då har jag äntligen testat alla Kaleidoscope-lacken och kan i lugn och ro invänta China Glaze’s nya holo-kollektion. Hur många är vi som längtar efter den? 🙂

Denna holofredag kommer jag att visa Octa Gone Wild som är det lilafärgade hololacket i Kaledoscope. Jag älskar varenda lack i den här kollektionen och det här gjorde givetvis inte mig besviken heller. Det är en vacker ljus lila med rejäl holoeffekt och här har vi den coola scattered-effekten. När jag bär ett holo som har en jämn regnbåge så tycker jag bäst om det men när jag bär ett hololack som har den här grövre effekten så älskar jag den lika mycket. Kan inte utse favoriten utan bara konstatera att holo alltid gör mig på gott humör.

Jag har kommit på att jag föredrar att använda överlack på holosar. Det har ju varit tal om att överlack tar bort effekten men jag håller inte med. Jag tycker om när det är glansigt

Applicering: Det är aningens skirt så det slutade med tre lager. Inget jamsande utan tre snabba drag per lager för att undvika kala fläckar och ränder. Det torkar fortare än blixten.

English:

Kaleidoscope Collection, 2006

Finally, I’ve tried all Kaleidoscope polishes. I don’t know why it took so long because they’re all so gorgeous. Octa Gone Wild is my holo friday manicure. This one is just as beautiful as the others in this collection. Light purple with scattered holo effect that is really obvious. Very cute. I use top coat on holos because I love them shiny and I don’t think the holo effect is less obvious with top coat.

Application: Three coats for complete coverage and fast dry time. If you are careful with how many drags you use on every nail it’s esay to manage. If you use too many drags with the brush you end up with bald spots.

China Glaze - Octa Gone Wild 05

China Glaze - Octa Gone Wild 06

China Glaze - Octa Gone Wild 01

China Glaze - Octa Gone Wild 02

China Glaze - Octa Gone Wild 03

China Glaze - Octa Gone Wild 04

China Glaze - Octa Gone Wild 07

China Glaze - Octa Gone Wild 08

24 reaktioner på ”China Glaze – Octa Gone Wild

  1. *räcker upp handen* Längtar efter nya holokollektionen!!

    Jag vill veeerkligen ha det här! Jag har bara en Kaleidoscope ännu,
    men det måste jag jobba på, de är ju superfina. Jag har Let’s do it in 3D! ❤
    Förresten, föredrar också holos med överlack.

    • Men Let’s do it in 3D är ju nästan bäst i kollektionen. En av mina favvosar. Den fick jag jaga en hel del på ebay. Men som man längtar efter deras nya holokollektion. Helt galet.

  2. Vill också ha nya holo-kollektionen.. Men fasar inför hur dyrt det kommer bli, inte för flaskpriset, utan för FRAKTpriset. 😦 Dumma usps.

    Har faktiskt ingen ur Kaleidoscope..vände och vred på dem i varukorgen vid 06-07 men köpte jag nått? Näe… Av någon anledning så skulle jag snåla.

    • Är inte så insatt i nya fraktpriserna och vill inte bli insatt heller. Usch, hoppas inte det blir så farligt. :/

      Gjorde likadant när de fanns tillgängliga till normala priser. Velade tills de blev htf.

  3. En av mina favoriter från den kollektionen. Den är suverän! Jag gillar också en scattered holo när de är som Kaleidoscopelacken. Och ja, vem längtar inte till ChG nya holokollektion!

  4. Så vackert! Jag gillar också överlack på holosar. De allra flesta gör det ingen skillnad på holoeffekten, den kommer ju tillbaka när överlacket torkar och även på de som det gör skillnad för så tycker jag att de får en snyggare yta med överlack, holo torkar ju ofta lite matt och tråkigt…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

