OPI – Excuse Moi!

Kollektion: The Muppets Collection, Vintern/Julen 2011

Jag köpte inte många lack från den här kollektionen. Jag ångrar att jag inte köpte Rainbow Connection då det är dyrt på eBay nu för tiden. Dumma mig. Men, jag köpte Excuse Moi! och det är jag riktigt glad över. I flaskan har det inte lockat så mycket men när jag lackade med det här alldeles nyligen så blev jag lycklig. Det är urfint. Mycket finare på naglarna.

Det torkar till en matt finish och det här hade kanske kunnat platsa i Mariah Carey’s Collection med Liquid Sands-lacken. Det är matt samtidigt som det gnistrar i lacket. Jag hade kunnat låta det vara så eftersom jag gillade den finishen. Givetvis var jag tvungen att testa med överlack också och det blev nog trots allt snyggare. Mmm.

Det händer mycket i lacket. Basen är rosa jelly och det innehåller smått glitter i silver och även rosa, tror jag. Där finns även större hexagonaler i grönt, silver, gult, blått, orange…har jag missat någon färg? Dessa hexagonaler påminner om de som finns i China Glazes Prismatic-lack. Jag visade Optical Illusion här.

Applicering: Som en dröm. Två lager täcker men det gör inget med tre. Torkar direkt.  Har till och med börjat gilla den breda penseln.

 

English:

The Muppets Collection, Winter/Holiday 2011

Here’s a gorgeous glitter from last year’s holiday collection. The bottle I wish I had bought is Rainbow Connection but I am glad that I bought Excuse Moi!. This glitter is so much better on the nail than in the bottle. It dries matte and reminds me of upcoming Mariah Carey Collection with the Liquid Sands. I like how this looks matte. It kind of glitters anyway but without the shiny look. I had to put top coat on as well and the polish became even more beautiful.

It has a pink jelly base and consists of mikroglitter in silver and pink and has bigger hexagonals in silver, green, yellow. blue and orange. Maybe some more colors. The hexagonals reminds me of the ones in China Glaze’s Prismatic polishes. I showed you Optical Illusion here.

Application: Perfect formula and you have great coverage with two coats. I won’t hurt with three. It dries immediately.

 

OPI - Excuse Moi! 03

OPI - Excuse Moi! 04

OPI - Excuse Moi! 01

OPI - Excuse Moi! 05

OPI - Excuse Moi! 06

OPI - Excuse Moi! 07

OPI - Excuse Moi! 08

 

 

16 reaktioner på ”OPI – Excuse Moi!

  1. Jag har inte det här lacket men på dina bilder ser det ut att likna ett av mina frankenlack. Mitt franken är lite mer rosa, men rätt likt. Måste fota och visa det en dag snart.

  2. Alltså jag döör va mycket fina lack jag har sett under stunden jag har kikat runt här, hade inte tackat nej till ett enda av dom!
    Hur många lack har du egentligen? :p

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

