China Glaze – Twinkle Lights

Kollektion: Let It Snow Collection, Vintern/Julen 2011

Ni vet, när man har ett lack som har stått och stått utan att ha lockat? Man ser det stå där varenda gång man ska lacka om men så låter man det vara för att det ser så himla trist ut i flaskan? Vet ni vad jag pratar om då? Twinkle Lights är ett sådant lack. Igår kände jag, jaja, lika bra att få det överstökat. Jag var inte alls sugen på det här men tänkte att det är ju ändå ett jullack och är det någon gång jag ska lacka med det så är det nu.

Sagt och gjort. Jag slängde på tre lager och blev nästan lite bländad av glitterfesten. Herre jäklars vad det glittrar om det här. Jag blev verkligen paff över hur galet vackert det här var. Hade inte en aning. Det är mestadels guldglitter i lacket men även rött och grönt och allt simmar i en klar bas. Igår toppade jag med ett lager överlack. Idag hade det inte gjort ont med ett till men det kan man förvänta sig med den här typen av glitterlack. Klicka hem det här om ni inte redan har godbiten hemma. 🙂

Applicering: Tre trevliga lager. Väldigt lätt att hantera och det torkar fort som attsingen.

 

English:

Let It Snow Collection, Winter/Holiday 2011

Twinkle Lights is a polish that really surprised me in a good way. It looks nothing special in the bottle but on the nails, oh my. What a sparkly party. Goldglitter in a clear base and also glitter in red and green. This is amazing and perfect for Christmas.

Application: Three coats and very good formula. Good dry time as well. Two coats of top coat isn’t bad.

 

China Glaze - Twinkle Lights 01

China Glaze - Twinkle Lights 02

China Glaze - Twinkle Lights 03

China Glaze - Twinkle Lights 04

China Glaze - Twinkle Lights 05

China Glaze - Twinkle Lights 06

China Glaze - Twinkle Lights 07

 

12 reaktioner på ”China Glaze – Twinkle Lights

  1. Oj vad tjusigt, har inte heller gett detta mer än en tanke men man kanske borde klicka hem det iallafall! Riktigt juligt ser det ut att vara iallafall 🙂

  2. Jag älskar det här lacket och hade tänkt måla med det idag. Det blev dock ett annat lack men bara för att jag klurar på om jag ska ha det här på julafton. Har inte helt bestämt mig. Brukar alltid ha ett rött lack och det här är ju inte det…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!