China Glaze – Pure Joy

Kollektion: Holiday Joy, Vintern/Julen 2012

Hej på er! Idag är det julafton och jag har förberett detta inlägget så att ni får se vad jag har på naglarna idag. Jag ville verkligen ha rött och gärna glitter och det var nära att jag tog fram en gammal goding som Sminkan visade igår men det fick bli ett lack från årets julkollektion från China Glaze.

När jag skriver det här undrar jag vad vi har för väder när det här inlägget publiceras. Det är ett snöoväder på väg in och jag hoppas inte det ställer till allt för mycket.

Lacket dårå. Rött glitterlack med större guldhexagonaler. Exakt som Love Marilyn men där är det silverhexagonaler istället. Det här är så juligt. Det blir perfekt till idag. Jag är egentligen en silvermänniska men nu är det som sagt jul och då blir det här perfa. 🙂

Hoppas nu att ni får en underbar julafton och att ni får vara nära era kära.

Applicering: Bra formula där man får med mycket glitter på penseln. Hade nog räckt med två lager men jag körde på tre. Torktiden är snabb och jag har använt två lager med överlack. Jag antar att jag får fylla på med ett lager idag.

 

English:

Holiday Joy, Winter/Holiday 2012

Today it’s Christmas Eve and this is what I’m wearing, Pure Joy. A red glitter with bigger hexagonals in gold. This is perfect för Christmas and it’s really beautiful even if I usually like silver more. Looks exactly like Love Marilyn but in that polish there are silver hexagonals instead.

Application: Good formula and I used three coats. I think two is enough. Good dry time but don’t be ungenerous with the top coat.

 

China Glaze - Pure Joy 01

China Glaze - Pure Joy 02

China Glaze - Pure Joy 03

China Glaze - Pure Joy 04

China Glaze - Pure Joy 05

China Glaze - Pure Joy 06

 

9 reaktioner på ”China Glaze – Pure Joy

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

