Make Up Store – Victoria

God fortsättning på er allihop. Hoppas ni har haft en mysig och lugn jul. Jag har själv haft en riktigt härlig jul. Julaftonen tillbringades hos mormor och morfar som vanligt och det var perfekt som alltid. Mormor gör fantastisk mat och det är alltid underbart att träffa släkten. Även i år blev jag bortskämd med alldeles för många julklappar. Jag fick bland annat lite nya lack som jag kommer att visa inom kort.

Jag har latat mig några dagar och lackade om först idag. Igår kapade jag mina stackars klor så nu har jag små stumpar igen. Jag har redan ett nyårslöfte att hålla och det är att börja använda diskhandskar när jag diskar och städar. Mina naglar har skivat sig ovanligt mycket den här hösten och vintern och de hinner knappt få längd innan jag måste klippa ner dom och börja om på nytt. Förutom diskhandskar så har jag börjat äta vitamin b5 som ska vara bra för bl. a. naglar. Jag hoppas verkligen att jag ser någon förbättring snart.

Jag ville inte lacka med de finaste lacken precis när naglarna är kortade så det fick bli MUS Victoria som jag köpte på utförsäljningen innan konkursen i Borås. Flaskan var ett provexemplar så det är taget en del på mängden. Jag känner nu att det inte gör så mycket. Snark….ZZZzzzzzz. Jag kommer nog inte att använda det igen. Det är nämligen ganska trist och skirt. Guldbeige med massa skimmer i guld, grönt och rosa. Ser väl fint ut men jag tycker ändå att det är ganska träligt. Ursäkta märket på långfingernageln. Sabbade precis innan jag skulle fota.

Applicering: Skirt men ok att måla med. Slösade inte på topplack på det här men på egen hand torkade det segt. Tre lager har jag använt.

 

English:

I hope you have a great holiday. I have. I haven’t done my nails until today and yesterday I had to cut them down again. My nails are not fun at the moment and I don’t know why.

I didn’t want to use any of my favorites on my shorties so I tried Make Up Store Victoria that is kinda lame. Beige golden shimmer that does nothing for me. Just…boring.

Application: Good formula but sheer. I used three coats but didn’t use top coat this time. It dries slowly on it’s own.

 

Make Up Store - Victoria 01

Make Up Store - Victoria 02

Make Up Store - Victoria 03

Make Up Store - Victoria 04

Make Up Store - Victoria 05

4 reaktioner på ”Make Up Store – Victoria

  1. Det här lacket säljer väldigt bra i butik men jag håller med dig. Tycker det är lite halvtrist faktiskt, men verkar tilltala många?
    God fortsättning!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

