Glitter Gal – Red 3D/Holo

Skimmerskuggans holofredag är här och det är den sista för detta året, jag är ledig och solen skiner. Kan det bli bättre? Jag ska skynda mig att koka revben då mina föräldrar och eventuellt min bror kommer på lite krubb ikväll. Jag ska även svänga ihop en lakritspannacotta så jag får verkligen skynda på med det här inlägget.

Glitter Gal Red har jag verkligen väntat med och idag när solen dök upp åkte det fram. Egentligen ville jag vänta tills mina naglar fått lite längd igen men jag brydde mig inte om det idag. Jag ville verkligen njuta av härligheten, korta eller långa naglar spelade ingen roll.

Härlighet är vad det är. Så vacker lyster och så vackert i solen. Det är inte röttrött utan har en liten rosa ton i sig men det gör inget. Det är det rödaste hololacket jag har och jag önskar nu att jag hade en större flaska. Det knasigaste av allt är att bilderna i solen som jag tog blev kass. :/ Det är så fint i solen men det kom inte fram när jag fotade.

Applicering: Jag ska inte påstå att jag älskar formulan på det här. Det är lite för tjockt för att det ska vara busenkelt att måla med. Det kan även bero på penseln som känns lite B. Två lager täcker men det kanske hade blivit ännu bättre med tre. Segare torktid än vad hololack brukar ha.

 

English:

The last holo friday for this year. The sun is shining so it couldn’t get any better. My last holo for this year is Red but I couldn’t get any decent pictures in the sun. Strange. I don’t care if my nails are short I just had to try this today. It is really gorgeous. Especially in the sun, of course. Not redred. It has a pink tone to it but it is the closest to red holo I have.

Application: Ok formula but I’m not a fan. A bit too thick and it dries a bit slow but two coats is enough. Maybe three are better.

 

Glitter Gal - Red 02

Glitter Gal - Red 09

Glitter Gal - Red 08

Glitter Gal - Red 07

Glitter Gal - Red 06

Glitter Gal - Red 05

Glitter Gal - Red 04

Glitter Gal - Red 03

Glitter Gal - Red 01

11 reaktioner på ”Glitter Gal – Red 3D/Holo

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

