Rescue Beauty Lounge – Halcyon

Kollektion: Fan Collection, Våren 2012

Åh, jag hade velat ha alla lack i den här kollektionen men fick nöja mig med Halcyon. Jag är glad att jag i alla fall lyckades haffa Halcyon och det var tack vare Nailmail. Jag vill passa på att tipsa om Nailmail för det var längesedan jag gjorde det. Nailmail fungerar som så att det varje månad är ett märke som gäller och då väljer man bara ut de lack man vill beställa och inväntar nästa månads leverans. Servicen kan inte bli bättre och det är ett enkelt sätt att kunna lägga tassarna på märken som i många fall kan vara svåra att få tag på. Denna månaden är det BB Couture som har många roliga lack att välja på men jag kommer nog att hoppa över denna månad till fördel för nästa då det är Deborah Lippmann. 🙂 Här har ni några swatches på BB Couture. Det kan dock bli så att jag skaffar mig Bonnie från BB Couture och något mer grönt kanske.

Nu till Halcyon som är ett intressant lack. Jag älskar lack där skimret är oväntat. Här är basen blekt armygrönt och det innehåller glitter i rosa. Glittret syns extra bra i flaskan men som vanligt blir det mer diskret på nageln. Det är ändå inga problem att se att där finns rosa glitter och det är superfint. Ett lack i min smak. Nu finns det tyvärr inte att beställa längre men ibland händer det att RBL kör en Bring It Back-kampanj eller vad man ska kalla det. Då kommer vissa utvalda lack tillbaka för en kort period. Jag hoppas att de andra i kollektionen går att få tag på någon dag och även Look Rich Be Cheap.

Applicering: Tre lager av perfekt formula. Allt är toppen men det torkar inte supersnabbt.

 

English:

Fan Collection, Spring 2012

Oh, how I wish that I had all four polishes in this collection. The only one I had the opportunity to catch was Halcyon and I’m so glad for that. Halcyon is cool. It has a pale army green base and glitter in pink. Different and cute. The glitter is more obvious in the bottle, of course, but it’s not hard to see the glitter on the nail. Just a bit more subtle than in the bottle. I really enjoy this.

Application: Great formula and three coats. Dries not super fast, otherwise everything is excellent.

 

Rescue Beauty Lounge - Halcyon 11

Rescue Beauty Lounge - Halcyon 07

Rescue Beauty Lounge - Halcyon 06

Rescue Beauty Lounge - Halcyon 05

Rescue Beauty Lounge - Halcyon 09

Rescue Beauty Lounge - Halcyon 08

Rescue Beauty Lounge - Halcyon 02

Rescue Beauty Lounge - Halcyon 01

 

15 reaktioner på ”Rescue Beauty Lounge – Halcyon

    • Jag kan hålla med dig. För det priset förväntar man sig något riktigt speciellt och egentligen är lacket inte värt så mycket pengar. Men…jag gillar det ändå. 🙂

  1. Ping: Butter London – Two Fingered Salute | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

