Depend – 2030 Plum

Kollektion: Holographic, Våren 2012

Idag är det första holofredagen för 2013. Wohooo. Vad säger du, Kerstin? Ska vi köra ett år till? 😀 Jag har många holosar kvar att beta av så det funkar utmärkt för mig.

Återigen känner jag sådär inför Depends holosar. Jag var ju bara tvungen att köpa alla tolv när de kom men nu känner jag bara att jag vill få de överstökade, testade och klara. Några fina har jag kvar att testa men många i kollektionen är lite väl bleka och trista. Plum är ett mellanting. Det är inte det tråkigaste lacket men ligger inte i topp heller. Det är ok men fortfarande aningens för blekt för att jag ska falla som en fura. I vissa ljus är holoeffekten fin men i vissa ljus syns den inte så mycket. Plommon, vet jag inte. Möjligtvis väldigt ljus plommon i så fall. Brunrosalila? Lampbilder igen. Har ju sex Jade som jag längtar så efter att få testa men jag tar inte fram dom förrän solen visar sig. Sooool, kom fram!:)

Applicering: Skirt som de andra men man klarar sig med tre fylliga lager här. Det är annars enkelt att hantera och det torkar normalfort.

 

English:

Holographic, Spring 2012

Another kind of boring holo from Depend this first holo friday of 2013. I bought every bottle in this collection but I shouldn’t have. Because I’m a collector I think that’s ok, otherwise, not necessary. Plum is not the most boring polish in the collection but not a favorite either. It’s a bit too pale for my taste and plum isn’t the best description. Very, very light plum maybe. Brown pink purple? The holo effect is ok in some lightning and in some it isn’t that obvious. It’s a keeper anyway. 🙂

Application: Sheer but the coverage is good with three coats. The formula is great and it dries pretty fast.

 

Depend - 2030 Plum 05

Depend - 2030 Plum 04

Depend - 2030 Plum 03

Depend - 2030 Plum 02

Depend - 2030 Plum 01

Depend - 2030 Plum 07

 

21 reaktioner på ”Depend – 2030 Plum

  1. Jag har inte Plum själv, men ångrar faktiskt att jag inte köpte det. Av någon anledning så tycker jag att det ser fantastiskt ut på alla swatches. Jag ser att det är lite blekt, men älskar det ändå.

  2. Hej =)
    Jag har en fråga angående China Glaze och deras poolside kollektion. Vet du vart man kan få tag på den nu? Vet att jag e väldigt sent ute men tänkte bara kolla om du hade nån aning om vart man kan köpa den på nätet? kram

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

