Zoya – Karina

Kollektion: Wicked Collection, Hösten 2010

Jag fick julkollektionen Ornate i julklapp som jag är sugen att ta tag i men har fortfarande några otestade Zoya som jag vill beta av. Jag kommer nog att börja med Ornate innan jag har testat alla de tidigare Zoya-lacken för jag kan knappt bärga mig.

Karina lackade jag i alla fall med igår. Det är ett vackert djuprött skimmerlack som ser nära på metalliskt ut i dagsljus. Väldigt vackert och väldigt glowigt. Ändå blev jag inte till mig i trasorna. Kanske känner jag inte att det är så unikt? Jag ser ju att det är otroligt vackert ändå är jag inte såld. Det kan även vara dagsformen. En annan dag kanske jag faller som en fura.

Applicering: Det är en bra formula egentligen men jag verkar ha problem med Zoyas röda lack för jag lyckas alltid kladda och de pölar sig jämt vid nagelbanden. Det är kanske lite rinnigt ändå. Jag använde tre lager men man klarar sig på två och torktiden var ok.

English:

Wicked Collection, Fall 2010

Karina is a gorgeous shimmer in deep red that almost look metallic in daylight. Somehow I didn’t fell in love with it and I don’t know why. Maybe I wasnn’t in the mood for this kind of polish. It really is beautiful but I just felt for it at this moment.

Application: Maybe a bit too runny for my taste. I always have trouble with Zoya’s reds. Three coats and ok dry time. Two coats could be enough.

Zoya - Karina 04

Zoya - Karina 01

Zoya - Karina 03

Zoya - Karina 05

Zoya - Karina 06

Zoya - Karina 07

Zoya - Karina 08

14 reaktioner på ”Zoya – Karina

  1. Hej!
    Jag har provat lack från många olika märken men har ändå ett återkommande problem. Det blir som att de aldrig riktigt torkar utan förblir sega på mina naglar. Är det jag som lackar för många lager (2-3) eller vad kan detta bero på?
    Har ganska sköra fula naglar så jag brukar köra på något stärkande underlack innan i ett par lager. Kan det bero på att det då blir för många lager?
    Har du tips på något stärkande lack som man kan ha under vanliga lack i så fall?

    • Vad svårt. Har du snabbtorkande överlack? Jag hade inte överlevt utan det. Måste ha. Så det är det första jag skulle rekommendera dig att skaffa.
      Om du använder många lager underlack kanske det gör att det inte torkar. Vissa lack är ju mer segtorkande än andra.

      Om du inte har ett snabbtorkande överlack så skaffa det. 🙂

      Jag använder OPI Natural Nail Strengthener som bas och lackar då ett lager. Det funkar jättebra som baslack och jag kan inte tänka mig något annat.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

