Models Own – Aqua Violet

Kollektion: Beetle Juice, Hösten 2011

Nu får jag ta och ställa mig i skamvrån! Inför Mrs Datas Blå Måndag plockade jag fram Aqua Violet som jag fick i julklapp av min fina bror förrförra julen. Ja, ni läste rätt. Julen 2011 fick jag detta. Sen då? Tror ni att jag har provat det? Nä, det har jag inte. Detta är första gången det pryder mina naglar och jag skäms så. Jag skäms för att det är underbart och för att det har samlat damm i över ett år. Jag är alldeles förtjust i det här.

Det kanske är på gränsen att det platsar på en blå måndag eftersom det är väldans gröntonat men i vissa ljus är det ändå blått så det borde vara godkänt. Det skiftar alltså från grönblå till lila. Ibland ser det väldigt grönt ut och ibland mer blått. Aqua Violet är ett passande namn på det här lacket. Skiftningarna i lila syns tydligt i verkligheten men var jättesvårt att fånga med kameran.

Applicering: Aningens tjockt och inte jätteskoj att lacka med. Tre lager och det är svårt att undvika penseldrag. Det ser ändå ok ut och jag bryr mig inte så mycket om eventuella ränder. Torktiden är lite småseg.

 

English:

Beetle Juice, Fall 2011

Now, I’m ashamed. I got Aqua Violet in a christmas gift 2011. That means that I have had this for over a year without trying it. Now I have tried it and I love it. It shifts from aqua green to aqua blue to purple and I can’t understand why I have waited to try this.

Application: Thick but manageable. Three coats and some brush strokes. That doesn’t bother me that much. The dry time is longer than normal.

 

Models Own - Aqua Violet 01

Models Own - Aqua Violet 07

Models Own - Aqua Violet 06

Models Own - Aqua Violet 05

Models Own - Aqua Violet 04

Models Own - Aqua Violet 03

Models Own - Aqua Violet 02

 

14 reaktioner på ”Models Own – Aqua Violet

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

