Glitter Gal – Last Light Brilliant

Kollektion: Brilliant Shade Shifters Duochrome Collection

Wow! Kärlek. ❤

Samtidigt som jag vill gå igenom mina lack som stått länge på hyllan vill jag även testa nykomlingarna. Jag ska försöka blanda upp det lite på bloggen så att det inte enbart blir äldre lack.

Last Light Brilliant är ett av lacken jag beställde via Nailmail då Glitter Gal var månadens märke. Jag beställde alla fyra i kollektionen och har fått två ganska nyligen. De andra två är restade och jag längtar så till de kommer. Jag är så glad över beställningen. Last Light Brilliant gjorde mig inte besviken. Det här är så unikt i min samling och jag kan inte komma på en enda dupe. Hur ska man förklara det här speciella lacket? Basen är aprikosrödrosabrun eller något åt det hållet. I vissa vinklar är det rosa men oftast är basen åt det röda hållet. Det duokroma skimret är det som gör detta fränt. Skimret, eller snarare glittret, är någon blandning mellan ljusblått och ljusgrönt och ger en riktigt häftig effekt. Det ser nära på radioaktivt ut, hur nu det ser ut. 🙂

Applicering: Visserligen skirt men formulan är superb. Fyra lager har jag använt men det går att komma undan med tre. Torktiden är lite längre men det kan bero på att jag slabbade på fyra rejäla lager under ganska kort tid.

 

English:

Brilliant Shade Shifters Duochrome Collection

Wow! I’m so in love with this one.

I bought all four bottles in this collection and I’ve got two of them so far. Last Light Brilliant is just brilliant. It looks so cool and almost radioactive. The base is in som strange red tone, peachy pink brown something and the glittery shimmer is in light blue and light green. The shimmer makes this look so cool and unique and very duochromic.

Application: Very good formula but sheer. I used four coats and maybe you can get away with three. The dry time is a bit long but that can depend on all the thick layers.

 

Glitter Gal - Last Light Brilliant 01

Glitter Gal - Last Light Brilliant 08

Glitter Gal - Last Light Brilliant 07

Glitter Gal - Last Light Brilliant 06

Glitter Gal - Last Light Brilliant 04

Glitter Gal - Last Light Brilliant 03

Glitter Gal - Last Light Brilliant 02

 

17 reaktioner på ”Glitter Gal – Last Light Brilliant

  1. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

