NYX – Las Vegas

Las Vegas fick jag hem för ganska längesedan och även detta lacket beställdes via Nailmail. Jag ska försöka att lacka varannan gång med ett lack som jag har haft länge och varannan gång med lack som är nya för mig. 🙂

Las Vegas har funnits länge och återigen undrar jag varför jag har låtit ett vackert lack stå och samla damm. Jag börjar dessutom undra hur många gröna favoriter man kan ha för det här är en av dom. Vilken perfekt grön nyans. Basen är mörkt grön jelly och lacket innehåller skimmer som ser ut som små glassflecks i ljusare grön. Ytan blir alldeles glasaktig och skimret är såpass finmalt att det blir en alldeles jämn yta. Det här känns inte helt olikt den riktiga China Glaze Emerald Sparkle (klickade hem det på eBay och upptäckte att det lacket jag hade sedan tidigare var en dud) i nyans. Ska kanske jämföra en dag fast det säger jag ofta och så blir det inte av. Kanske ska ha en jämförelsehelg snart. Bra idé va?

Applicering: Först upplevde jag detta som väldigt rinnigt och svårt att kontrollera men när jag fick kläm på formulan gick det bra. Första lagret blev väldigt strimmigt men det jämnade ut sig. Det är ganska skirt så jag har faktiskt använt fyra lager. Tre fylligare lager kan räcka. Torktiden var trots allt helt ok även om jag använde fyra lager.

 

English:

Today I will show you a beauty that I’ve had in my stash for a long time. I will try to mix my posts with both older and newer polishes so you don’t get bored. 🙂 This one could however not bore anyone. If that’s the case I’m confused. This is a perfect emerald green jelly with small glassflecks in lighter green. The surface is totally even and so shiny. A stunner. The shade could be sismilar to the real China Glaze Emerald Sparkle.

Application: At first very runny and hard to control. The first coat was very uneven but after a while I understood how I could control this. The other coats were easier to apply. I used four coats ‘cause it’s rather sheer. Maybe you could get away with three thicker ones. The dry time is good considering that I used four coats.

 

NYX - Las Vegas 08

NYX - Las Vegas

NYX - Las Vegas 05

NYX - Las Vegas 03

NYX - Las Vegas 02

NYX - Las Vegas 01

 

22 reaktioner på ”NYX – Las Vegas

  1. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

