Ozotic – 502

Innan jul blev jag kontaktad av en tjej som ska starta en webshop med nagellack i Norge, Norway Nails. Webshoppen kommer att öppnas 1:a februari men du kan redan nu gilla sidan på Facebook. Jag fick frågan om jag var intresserad av att swatcha några lack som hon bl. a. kommer att sälja på webshoppen. Det kunde jag ju inte tacka nej till och jag blev smickrad över att jag fick frågan. Där kommer att finnas flera märken som man hittills har fått beställa från t. ex. USA men nu kommer de alltså att vara mer lättillgängliga.

I veckan som gick fick jag hem fem lack med märken jag tidigare inte bekantat mig med från Norway Nails. Ozotic har vi ju sett på flera bloggar och jag har länge velat testa men det har inte blivit av att jag har köpt några. Nu fick jag bl. a. hem två duokroma/multikroma skönheter och jag gav mig direkt på Ozotic 502.

Det är ingen tvekan om den duokroma effekten här och ytan är glasaktig. Det går i guldiga varma toner och skiftar från guld och brunt till bränd orange och något som liknar plommonlila. Plommonnyansen var svår att fånga med kameran. Man anar grönt i vissa vinklar men det är svårt att se och omöjligt att fota. Väldigt vackert på naglarna som ser gyllene ut.

Applicering: Mycket bra formula. Jag är van vid att duokroma lack är rinniga och tunna men det här var enkelt att hantera. Lagom tjockt och lägger sig där man vill. Tre lager har jag använt men brydde mig inte om överlack den här gången. Upplevde ändå torktiden som snabb.

 

English:

A new webshop opens on February 1st in Norway, Norway Nails and I got some polishes to show you which will be available in the shop. You can like Norway Nails on Facebook if you would like to get the news about the new website.

Ozotic 502 is one the bottles I got and this is the first time I try the brand. I must say I’m impressed. This one is a multichrome and has mostly warm golden tones but also orange, brown, plum and green. The green is really hard to see but it’s there. The surface look like glass. This is amazing.

Application: Three coats and perfect formula. Not to runny and sheer like other duochromes. The dry time is good as well.

 

Ozotic - 502 07

Ozotic - 502 01

Ozotic - 502 05

Ozotic - 502 06

Ozotic - 502 08

Ozotic - 502 09

Ozotic - 502 10

 

34 reaktioner på ”Ozotic – 502

  1. WOW! Vilka färger! Det är egentligen extremt långt från min färgskala men det blir liksom helt fantastikst ihop och bara en dröm.

  2. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

