China Glaze – Sea Spray

Kollektion: Anchors Away, Våren 2011

Idag är det måndag, d.v.s. Mrs Datas Blåa Måndag. Jag har ett väldigt ljust blått lack att visa idag. Ett vackert, vårigt lack med diskret skimmer. Det är så ljust att lacket nästan ser ljusgrått ut men blått är det. Egentligen finns det inte så mycket mer att säga om det. Jag använde detta i gårdagens macka och det är perfekt för nail art men även om man behöver ha ett diskret lack någon gång emellanåt.

Applicering: Inte min favoritformula. Antingen får man för lite på penseln och då blir det randigt eller så får man för mycket och då är det svårt att hantera. Det är ganska tjockt och hur jag än gjorde blev det ojämnt på naglarna. Torktiden var snabb och det räckte med två lager.

 

English:

Anchors Away, Spring 2011

Already Monday? What? Well, it’s Mrs Data’s Blue Monday and I will show you the lightest blue polish in my stash, Sea Spray. It’s so light it almost looks grey. It has some subtle shimmer as well and looks nice. Nothing more, nothing less. I used this as base in yesterdays sandwich.

Application: Don’t like the formula. Too thick for my taste and hard to get it even. I used two coats and the dry time is good.

 

China Glaze - Sea Spray 05

China Glaze - Sea Spray 02

China Glaze - Sea Spray 03

China Glaze - Sea Spray 04

China Glaze - Sea Spray 06

China Glaze - Sea Spray 07

China Glaze - Sea Spray 08

 

 

9 reaktioner på ”China Glaze – Sea Spray

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

