Rainbow Honey – Koi Pond

Idag ska jag visa er ytterligare ett lack som jag har fått möjlighet att swatcha. Även detta kommer ifrån Norway Nails, en webshop i Norge som kommer att öppna i februari. Jag har själv inte testat några av alla indiemärken som dykt upp senaste året/åren. Jag har sett en uppsjö av härliga bilder på spännande lack men det har nog blivit för mycket för mig att hålla koll på så istället har jag låtit bli att beställa trots att jag varit nyfiken på både det ena och det andra. När det nu kommer att öppna en webshop med spännande märken på nära håll lär det nog bli ett och annat köp. 🙂

Rainbow Honey har jag väldigt dålig koll på men när jag fick hem Koi Pond blev jag till mig. Så himla fint i flaskan. I och med att det bl. a. innehåller svarta glitterpartiklar ville jag testa detta på ett ljust lack för att det skulle synas. Jag valde China Glaze Sea Spray som bas och lackade två lager av Koi Pond över det. Jag ångrar lite att jag valde ett ljust baslack för jag tror att detta skulle vara coolare över svart ändå.

Det är för mig ett unikt glitterlack. Det innehåller glitter och hexagonaler i olika storlekar och består av bl. a. svart, blått, turkos, grönt och orange. Det ser även ut att finnas prismatiskt glitter i det här. Namnet är passande för när man tittar på glitterkompotten sticker det orangea glittret ut i resten av glittermixen som mestadels består av blått och svart.

Applicering: Det är en miniflaska där penseln börjar direkt under korken vilket blir lite bökigt. Men det är inte det största problemet. När jag målade på en dragning torkade det så fort att jag inte kunde sprida ut glittret fort nog. Det blev som en hög på ett ställe. Det går säkert att lista ut hur man ska måla med detta på bästa sätt men jag hade nog önskat att det gick att sprida ut glittret lättare. Det torkade fort och hade nog sett ännu bättre ut med överlack. Måste testa över svart eller mörkblått.

 

English:

Today I will show you another polish that Norway Nails sent me for review. Rainbow Honey is totally new to me and I had to try this as fast as I could. In the bottle, gorgeous. I didn’t know which polish I should use beneath this glitter so I decided to try this over light blue. It consists of some black glitter and I wanted that to show. Maybe this would look even better over something dark anyway. There are glitter and hexagonals in blue, turquoise, black, green and orange and some of the glitter are prismatic as well. The name is perfect for this mix of glitter.

Application: The brush begins right under the cap so it’s a bit hard to handle. The worst part is that the base seems to dry very fast so it’s hard to spread the glitter even on the nail. One drag and then it’s almost impossible to move the glitter. Other than that, no problems. It dries fast and look cool. No top coat in the pictures but that wouldn’t hurt of course.

 

Rainbow Honey - Koi Pond 01

Rainbow Honey - Koi Pond 05

Rainbow Honey - Koi Pond 04

Rainbow Honey - Koi Pond 03

Rainbow Honey - Koi Pond 02

 

11 reaktioner på ”Rainbow Honey – Koi Pond

  1. Jag har inte hängt på indietåget. Vissa lack jag sett har varit fantastiska men de flesta påminner om det här och det går jag inte igång på. Jag orkar inte heller ta in den här stora massan med olika lackmärken utan stänger av.

  2. Ping: Rainbow Honey – Koi Pond | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

