BB Couture for Men – Universal Joint

Kollektion: Mechanics 101

Jag har två inlägg på lut idag. Egentligen tänkte jag bara visa en röd skönhet men så undrade Karin på Vacker & Underbar om vi inte ville köra en grön onsdag. Frågan kom upp i den fina facebook-gruppen och många verkade vara sugna på att delta. Jag kunde inte heller låta bli.

Igår lackade jag lite snabbt om till grönt. Det sista otestade BB Couture-lacket dessutom. Jag pajade tyvärr min långfingernagel när jag skulle öppna bildörren igår så jag har fått klippa ner naglarna igen. Att jag aldrig får glädjas över långa klor. Så, jag är missnöjd med naglarna och missnöjd med bilderna men jag visar ändå.

Lacket i sig är dösnyggt. Det är träsk-armygrönt med skimmer i guld och rosa. Det finns en aning duokrom effekt men den är ganska sparsam. I fototältet blev det alldeles för grönt av någon anledning. Inte alls verklighetstroget men visar en bild bara för att visa hur knäppt det kan bli ibland. Resten av bilderna är mer verklighetstrogna.

Applicering: Lättast är att ta ganska flödigt med lack på penseln. Då har man snart fått det opakt. Jag använde ett tunt lager och två lite tjockare. Torktiden var normal och det var lätt att måla med.

 

English:

Mechanics 101

I have two posts for you today and first I will show you Universal Joint. Later I will show you a red beauty. I had to cut my nails down again and I’m so sad. They look so short. I’m not completely satisfied with the pictures either. Don’t know why, just don’t like them. The polish is much more beautiful in person.

Karin at Vacker & Underbar has started a new day, a green wednesday. I don’t have that many pinks anyway and love greens. 😉 Universal Joint is an armygreen and murky polish with shimmer in gold and pink. It’s slightly duochromic and I love it. One of the pictures is taken in my photo tent (or what do you say in english? Light box?) Well, that picture went too green but I wanted to show you anyway.

Application: Good formula. I used one thin coat and two thick. Maybe two thick coats had been enough. The dry time is normal.

 

BB Couture - Universal Joint 02

BB Couture - Universal Joint 06

BB Couture - Universal Joint 04

BB Couture - Universal Joint 03

BB Couture - Universal Joint 01

 

9 reaktioner på ”BB Couture for Men – Universal Joint

  1. Träsk-Army är en helt suverän beskrivning 🙂 Ser mycket fint ut. Jag skulle säkert gilla det här mycket om jag hade det, men nu får det minsann vara slut med inköp ett tag.

  2. Ping: Vacker & Underbar » Grön onsdag: Hare – Asteroid Turf

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

