Orly – Rock-It

Kollektion: Mineral FX Collection, Hösten 2011

Jaha, nu är jag kär igen. Rock-It har jag haft ett tag och det var längesedan som jag lackade med Orly så det åkte fram igår. Det var förälskelse redan vid första penseldraget. Det här påminner om flera lack jag har men detta har något mer. Det är mer bländande och glittrigt och mer spännande att titta på. Guldskimret i denna vinrödlila skapelsen gör att det nära på ser duokromiskt ut. Det är ett sådant djup i det här och färgen är bara så fantastisk. Nu måste jag se till att skaffa resten av kollektionen som inte är helt komplett.

Jag anade att det inte skulle gå att få fram hur vackert det är med kameran. Möjligtvis att dagsljus hade hjälpt mig men det hade jag inte tillgång till igår. Åh, som jag längtar tills det är ljust när man kommer hem efter jobbet.

Applicering: Först tyckte jag att det var rinnigt men när jag väl fick kläm på formulan var det fantastiskt att måla med. Var bara försiktig. Två lager och torktiden var snabb.

 

English:

Mineral FX Collection, Fall 2011

Once again I’m in love. Rock-It is so amazing. I had no clue it was that beautiful. The color is a deep wine red purple magenta something with golden sparkle that almost makes this look duochromic. This one is a must-have!

Application: At first I thought this was runny but then I figured out how to handle it. Just be careful. Two coats and good dry time.

 

Orly - Rock-It 07

Orly - Rock-It 01

Orly - Rock-It 02

Orly - Rock-It 04

Orly - Rock-It 05

Orly - Rock-It 08

Orly - Rock-It 10

 

12 reaktioner på ”Orly – Rock-It

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

