Depend – 2026 Sand Grey

Kollektion: Holographic, Våren 2012

Idag bjuder jag på en diskret holofredag. Diskret på ett snyggt sätt. Sand Grey hade jag tänkt skippa men ville ha hela kollektionen så det åkte med ändå. Tur det. Det här är nämligen ett väldigt trevligt nudigt hololack. Det funkar till min hudton och ser skönt och vilsamt ut. Trots den lite bleka sandfärgen har det något extra tack vare holoeffekten. Effekten är ganska bra faktiskt. Har inte sett detta i solljus men jag upplever det som att detta har ganska stark holoeffekt jämfört med några andra i kollektionen. Det här är klart godkänt.

Applicering: Visst är det skirt som de andra men jag använde ”bara” tre lager. Fyra lager hade nog blivit snäppet bättre. Jag måste säga att jag gillar Depends pensel. Har nog aldrig skrivit det tidigare men den passar mig och mina naglar väldigt bra. Torktiden var helt ok trots de tjocka lagren av lack.

 

English:

Holographic, Spring 2012

Today’s holofriday is beige. Not boring, just sober and discreet. I like the shade and it looks great with my skin tone. The holo effect is good but not in your face.

Application: The formula is good and I like Depends brush. It’s sheer, though, so here’s three coats. I think four had been better. The dry time is ok.

 

Depend - 2026 Sand Grey 03

Depend - 2026 Sand Grey 01

Depend - 2026 Sand Grey 04

Depend - 2026 Sand Grey 05

Depend - 2026 Sand Grey 06

Depend - 2026 Sand Grey 07

 

28 reaktioner på ”Depend – 2026 Sand Grey

  1. ja ibland är det skönt med nåt vilsamt 🙂 nude med holo är perfekt så tycker jag, vilsamt men vackert 🙂 jag har det här oxå men jag har även några liknande ifall man inte år tag i detta, golden rose paris holo, på http://beautycosmetic.biz/golden-rose-golden-rose-paris-holographic-nail-polish-p-7255.html finns dessa billigt, färgkartan stämmer inte alls men jag har provat några av dom. 107 är koppar, 104 guld (faantastiskt till layering), 109 nude/lila, 112 nude/rosa, 103 nude åt orange, 101 nude bara. på färgkartan ser dom jätteolika ut men när jag fick hem dom va dom superlika 😀 men fina allihopa så det gjorde inget 😉

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

