Zoya – Jem

Kollektion: Mirrors Collection, Hösten 2011

Vilka problem jag hade igår när jag skulle välja lack. Ibland går det bara inte. Jag stod och velade hur länge som helst vilket tyder på att jag har lite för många otestade lack. Ändå vill jag ha fler, många, många fler. :S

Jem fick det bli och det är jag glad över. Wows! Vilken glödande, lila, vampig skönhet. Det första lacket jag tänkte på när jag målade med det här var OPI Every Month Is Oktoberfest. Jem är mer lilatonat och har grövre skimmer men de ligger i samma färgskala och är lika vackra. Jem har så mycket guldskimmer i sig att det ser duokromt ut. Älskar nyansen.

Applicering: Frågan är om jag inte tycker att Zoyas pensel är för liten och för smal. Jag har svårt för att få det jämnt och snyggt nere vid nagelbanden. Annars är formulan fantastisk och det täcker med två lager. Torktiden är snabb.

 

English:

Mirrors Collection, Fall 2011

I had such a problem yesterday when I was to choose what to paint my nails with. I guess I have too many untrieds and still I want to buy more polishes. :S

I picked Jem at last and I’m glad I did. What a beautiful, dark, glowy and vampy purple. It has so much golden shimmer that makes this look duochromic. Love.

Application: The formula is good and you get complete coverage with two coats. Though, I think the brush is too small. I can’t really get it even where the cuticles start. Maybe I like the wider brushes better anyway. It dries fast.

 

Zoya - Jem 09

Zoya - Jem 02

Zoya - Jem 03

Zoya - Jem 05

Zoya - Jem 06

Zoya - Jem 11

 

 

19 reaktioner på ”Zoya – Jem

  1. Det är ett jättefint lack.
    HAde du inte betat av en massa otestade lack? Ska jag retas lite och säga hur många jag har? 28! ;D

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

