China Glaze – Naked

Kollektion: Verkar finnas i standardsortimentet

Lite rosa en iskall torsdag som denna för att pigga upp oss lite. Vad tror ni om det? Jag använder inte rosa allt för ofta men ibland känns det roligt att variera sig lite. Naked fick jag i julklapp av mina föräldrar och mamma hade hittat det på Gekås. Jag gillar detta oväntat mycket. Det är en söt, varm barbierosa med silverskimmer. Jag var absolut på humör för det här för jag trivs i det mycket mer än jag kunnat ana.

Applicering: Formulan hamnar precis där jag vill men det krävs tre lager då det kan bli lite ojämnt på vissa ställen. Trots de ganska tjocka lagren torkade detta fort och smidigt.

 

English:

This thursday I felt for wearing something happy like barbie pink. Naked is the perfect cute barbie pink and has silver shimmer that makes this even cuter. Strange, but I like this, even if it’s pink. 😀

Application: Good formula. Can be a little uneven but looks good after three coats. The dry time is fast.

 

China Glaze - Naked 02

China Glaze - Naked 03

China Glaze - Naked 07

China Glaze - Naked 06

China Glaze - Naked 05

China Glaze - Naked 04

 

22 reaktioner på ”China Glaze – Naked

    • Det är skönt att bryta av med något sött emellanåt. Jag kan härmed säga att det inte finns en enda färg som jag hatar. Däremot rosa med frostfinish…eller frost är ju alltid äckligt. Men annars…nä, kan inte komma på.

  1. När jag läste rubriken förväntade jag mig ett nudelack. Jag blev nästan besviken. Men det är inget fel på färgen på det när man väl slutat förvänta sig nude…

  2. Jag tycker den är lite mjäkig, men å andra sidan så har man ju lust till något lite ljuvare och lugnare då och då. Dom stunderna kommer bara rätt sällan för mig! :p

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

