OPI – Get Your Number

Kollektion: Mariah Carey Collection, Våren 2013
Utskickat för recension

Dags för det blåa inlägget för att fira/sörja att det är måndag. Äsch, så illa är det inte. Trots att jag sovit halvknackigt inatt känns det som en helt ok dag. Dessutom har jag pulled pork till lunch. Hur gott som helst. Det måste ni prova om ni inte redan gjort det.

Det är ju tack vare Mrs Data som vi har de här trevliga måndagarna så kika in där för att se fler blåa måndagar.

Jag var ju tvungen att ge mig på Get Your Number direkt eftersom jag var så himla nyfiken på Liquid Sand-finishen. Jag har inte läst allt för mycket positivt om de här lacken men måste säga att det här är ascoolt. I lacket finns prismatiskt glitter och det är det som gnistrar så fint. Jag tycker verkligen att det blir en sandig finish som gnistrar. Ni vet när man tittar på asfalt på natten och månen sprider sitt ljus så att det gnistrar i marken samtidigt som det är matt. Jag vet inte hur man annars ska förklara. Det gick inte att fånga exakt hur coolt det är. Jag brydde mig inte ens om att prova med topplack då jag gillade resultatet så mycket. Det ser torrare ut i verkligheten.

För en stund sedan smörjde jag in mig med handkräm och det är inte att rekommendera på de här lacken. De ska se torra och matta ut, tycker jag. Åh, nu vill jag prova resten. Det här var ju roligt.

Applicering: Jättelätt att måla med och jag klarade mig med tre ganska tjocka lager. I vissa ljus kan man ändå ana VNL men det är inget som stör mig. Torktiden var väldigt snabb.

 

English:

Mariah Carey Collection, Spring 2013
Sent for review

This Blue Monday I will show you a cool polish from Mariah Carey Collection. Get Your Number is the blue one with that sandy look. I wasn’t sure if I was going to like this but I really do. This looks exactly like sand. The prismatic glitter sparks in the blue matte finish. So different and fun. I can’t wait to try the other ones.

Application: Very nice formula. Three thick coats here and it dries fast.

 

OPI - Get Your Number 01

OPI - Get Your Number 08

OPI - Get Your Number 07

OPI - Get Your Number 04

OPI - Get Your Number 03

OPI - Get Your Number 02

 

30 reaktioner på ”OPI – Get Your Number

  1. Alltså det spelar nog ingen roll hur mycket swatcher jag ser på dom här lacken. Jag kan inte för mitt liv känna någon lust att ha asfalt på fingrarna. Fast färgen är fin.

  2. Detta är de bästa bilderna jag sett på lacket – blir nästan sugen på att beställa hem mini-kitet för att prova 😀 Ser jättefint ut!

  3. Den här kollektionen börjar locka mer och mer, är sugen på att haffa både Anti-Bleak och Get Your Number! Men hur var det att ta bort? Är det lika jobbigt som med vanliga glitterlack? Och fortsätt gärna med många bilder, jag älskar det!

  4. Ping: OPI – Stay The Night « ClawsInColor

  5. Ping: OPI Mariah Carey Collection Spring 2013 « ClawsInColor

  6. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

