Max Factor – Emerald

Igår tog jag motvilligt fram Max Factor Silver som jag haft stående över ett halvår. Tänkte att det var lika bra att måla med det så att jag slipper se det stå där varenda gång jag ska välja nytt lack. Jag köpte den lilla flaskan på H&M då det var nedsatt till 30 kr. Det var dyrt för den flaskan kan jag så här i efterhand säga. Min sambo fick hjälpa mig att öppna den då korken satt som berg. Döm om min förvåning då det inte fanns någon pensel till lacket. Bara en kork. Lacket var dessutom helt genomtorkat. På något vis var det en lättnad. Jag har inte varit sugen på att lacka med det och nu slapp jag alltså. 🙂

Då hade jag två Max Factor-lack kvar att välja på. Emerald och Fantasy Fire. Eftersom jag är knäpp valde jag Emerald.

Resultatet är hur vackert som helst även om vi har sett liknande lack tidigare. Ett mörkgrönt skimmerlack som verkligen har ett djup. Det skimrar otroligt vackert och har den där vackra gröna nyansen som jag och många med mig älskar. Vägen dit var dock inte rolig.

Applicering: Det värsta jag varit med om, tror jag. Jag var tvungen att ha massor med lack på penseln och ändå var det som att det hann att torka innan jag hunnit dra tre drag. Det var klistrigt på något skumt sätt men det vette katten om det hade blivit bra med thinner. Tre besvärliga lager behövdes. Det må vara vackert men den här flaskan vill jag aldrig se igen. Torktiden var iaf snabb och det var tur för Emerald det.

 

English:

What a beautiful green. Deep shimmer and very emerald looking. Not the most unique shade I’ve seen but still a beauty, But…what a terrible formula.

Application: Really, this is a PITA to apply. It dries fast while you are painting which makes this feel like glue. I’m surprised that it ended up that shiny and even. I used three coats and the dry time was good. I’ll never use this again.

 

Max Factor - Emerald 03

Max Factor - Emerald 01

Max Factor - Emerald 02

Max Factor - Emerald 04

Max Factor - Emerald 05

Max Factor - Emerald 06

 

26 reaktioner på ”Max Factor – Emerald

  1. Så himla vackert! Men vad i hela friden var det där för flaska som det inte var en pensel i? Det måste väl ändå vara ett äkta måndagsexemplar.

    För övrigt är jag också lite småknäpp, för Fantasy Fire har stått otestat sen i somras hos mig.

    • Jag blev snopen när det inte var någon borste i. Tur det inte var något speciellt lack som är HTF nu. 🙂

      Ah, du har alltså inte heller testat det? Skönt att slippa vara ensam om det.

  2. Puh! Höll i flaskan för ett tag sedan, men valde istället något annat. Känns som ett bra beslut nu. Jag är inte kompis med tålamodskrävande formula. 😛

  3. Jag älskade det här lacket den gång jag hann använda det innan det dog… Köpte mitt också på HM, för 30 kr. Först var det segt och klistrigt, och efter uttunning med Restore blev det tunnt, strimmigt och klistrigt. Slängde det med lite sorg i hjärtat just för att det var så fint, men tex Kicks Jewel of Denial funkar som ersättare, och China Glaze har många liknande kan jag tänka mig.

  4. Men fy!! Jag har Angel kiss, men det är gamla flaskan, men matt guldkork, hög flaska. Den är som en dröm… Synd på ditt lack, för färgen är snygg.

  5. Slå två flugor i en smäll och lägg Fantasy Fire ovanpå den här. ;D
    Jag hade min FF för några dagar sedan. Får aldrig till bilder på den ,tyvärr, men det är ett roligt lack.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

