H&M – Lady Luck

Jag höll på att missa Karins Gröna Onsdag då jag hela tiden får för mig att det är torsdagar som gäller. Alltså blir det grönt på bloggen idag också men det är nog inget som någon mår dåligt av, tror jag. 🙂 Jag har gjort det igen. Ja, jag gör det hela tiden. Låter en goding stå alldeles för länge men nu minsann åkte Lady Luck fram. Jag är sist till partyt så att säga men är samtidigt lite glad att jag har sparat lacket.

Det är som alla tidigare har skrivit, ett fantastiskt lack. Duokromiskt aquagrönt och blått och jag älskar färgen. Älskar. Ena stunden är det grönt, andra stunden blått.  Funderar på att skaffa mig en back up så fort det går.

Idag kommer det en massa bilder som vanligt. Tycker ni det är störigt många bilder på bloggen? Hade ni nöjt er med färre eller är det bara kul med många bilder?

Applicering: Själva formulan är jämförbar med t. ex. Chanel Peridot, vilket är ett bra betyg. Jag fick dock en lite skev pensel men det gick bra ändå. Jag använde två lager men man kan komma undan med ett tjockare. Torktiden var snabb. Allt är bara suveränt och jag väntar på fler duokromiska lack från H&M. 39 spänn liksom. 🙂

 

English:

I continue with green beauties and on this Green Wednesday (check out Vacker & Underbar for other green claws) I will show you a gorgeous duochromic polish that I have had for a while. Lady Luck from H&M is a must have. It’s cheap and perfect. It shifts from aqua green to blue and I think it’s awesome.

Application: I got a bad brush but the fomula is so perfect that I can’t complain. I used two coats but you could get coverage in one. Good dry time as well.

 

H&M - Lady Luck 01

H&M - Lady Luck 07

H&M - Lady Luck 06

H&M - Lady Luck 05

H&M - Lady Luck 04

H&M - Lady Luck 03

H&M - Lady Luck 02

 

41 reaktioner på ”H&M – Lady Luck

  1. Mmm, ljuvligt 🙂 Minns att du kommenterade det redan när jag hade det på klorna, så det var nog dags nu! Hoppas verkligen H&M fortsätter att komma med den här typen av lack, det höjer betyget rejält för deras lack tycker jag!

  2. Du är inte alls sist! Jag har fortfarande inte provat mitt =) Det ser otroligt vackert ut på dina bilder. Jag har inget emot lite fler bilder emallnåt om lacket är värt det.

  3. Ping: Vacker & Underbar » Grön onsdag: China Glaze – Gaga for Green

    • Sminkan har inte visat det? Stoppa pressarna! 😀 Haha. Jag blev riktigt paff nu då du är så bra på att visa så många lack. Jag var hundra på att du hade visat det. Jag trodde inte du hade det på otestathyllan iaf. 🙂

  4. Jag tycker om det här jättemycket! 🙂 Jag testade mitt för länge sen men har även tänkt tanken på att skaffa en dupe.. Jag tycker inte alls att det är för många bilder. Personligen kan jag tycka om att se lack i tex olika ljus och vinklar, speciellt om det är duochromt eller holo eller annan spännande finish. Ibland räcker det med få förståss. Fast hellre fler än för få, spec om det är ett duochromt och det bara finns ett kort som inte visar det duochroma, då hade det ju inte skadat med några fler kort i andra ljus. 🙂

  5. Lady Luck är verkligen lätt att älska:) Runt fem bilder tycker jag är lagom, fler orkar man sällan studera något vidare. Men vid vissa väl valda lack, som detta, är det värt med många fler bilder:)

    • Jag kör nästan alltid 6 bilder ibland 7 om jag verkligen inte kan välja bort en bild. Men ibland har det räckt med färre och då har det blivit så. 🙂 Ja, det här lacket förtjänar verkligen mycket uppmärksamhet.

  6. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

