OPI – A Butterfly Moment

Kollektion: Mariah Carey Collection, Våren 2013
Utskickat för recension.

Idag är det torsdag och då är det inget tema va? Många temadagar att hålla reda på nu för tiden. 🙂 Jag har ett försiktigt lack att visa idag. Det lacket som gör minst väsen av sig i Mariah Carey-kollektionen. A Butterfly Moment är inte lacket jag tittar åt i första taget men det ser faktiskt bättre ut på nageln. Det är inte ett lack som jag kommer att minnas som en favorit men det är ett trevligt, ljust, ljust gammelrosa nudelack med gyllene skimmer. Väldigt jobbvänligt om man inte får sticka ut med knalliga färger på sin arbetsplats. Jag tyckte alltså bättre om det än jag trodde när jag såg flaskan men jag lovar er att jag ganska snabbt täckte detta med ett flakelack. Det kommer senare idag. 🙂

Applicering: Det täcker med två lager men efter tre såg det ännu bättre ut så det rekommenderar jag. För att vara ett ljust krämigt lack hade det lätthanterlig formula. Det torkar fort och bra.

 

English:

Mariah Carey Collection, Spring, 2013
Sent for review.

A Butterfly Moment is the shy one in this bunch. Very light pink with golden shimmer and looks like a nude on the nails. This transforms to something nicer on the nail than in the bottle. Work appropriate and sober. Not the one the I will remember as a favorite but it’s a nice nude anyway.

Application: Good formula. I used three coats and that looked better than two but two coats could be enough. It dries fast.

 

OPI - A Butterfly Moment 05

OPI - A Butterfly Moment 01

OPI - A Butterfly Moment 02

OPI - A Butterfly Moment 04

OPI - A Butterfly Moment 06
Förr postade jag ju alltid en video men har helt kommit av mig på den fronten. Ja, inte vet jag vad som hände men jag tror det var inspirationen som tröt. Vad tycker ni? Ska jag börja med att posta videos igen? Har ni saknat det eller bryr ni er bara om lacken? Det är tack vare Andrea som jag har blivit sugen på videos igen. A butterfly Moment är ju sötare än socker men jag gillar inte musik som är sött. In This Moment har jag visat tidigare men inte låten Blood så den kommer här.

English: Back in the days I used to post videos but I just stopped doing that. I don’t know why. I’m thinking of show you some great videos again. Maybe not in every post but when I feel for it. Thanks to Andrea I got my inspiration back. It’s hard to find fitting videos to some polishes but In This Moment came to my mind so Blood is the video for today. 🙂

18 reaktioner på ”OPI – A Butterfly Moment

  1. Ingen wowfärg, men som du skriver så är det bra att ha ett sånt lack om man inte får sticka ut så mycket på ett jobb t.ex. Kan nog passa bra under ett effektlack, ser fram emot att se det. 🙂

  2. Nej, lacket är inte min kopp te men det är däremot musiken. Blev förälskad i In This Moment förra gången du visade en video med dem, men visste inte att de släppt ett nytt album. Så tack för det! Och ja, jag tycker såklart att det hade varit kul med fler videos 😉

  3. Jag har inte burit detta på egen hand ännu, men borde väl ta och testa det på det viset också. Det ser helt okej ut, tycker jag. Inte en favorit, men jo, helt okej.

  4. Ping: Nfu Oh 49 « ClawsInColor

  5. Ja till videor! Håller på o. läser ikapp favoritbloggar så jag svarade på ditt tidigare inlägg innan jag läste det här!

  6. Ping: OPI Mariah Carey Collection Spring 2013 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

