Jade – Hypnose

Tjena, tjena mittbena på er! Idag är det fredag och det innebär *trumvirvel*…Skimmerskuggans Holofredaaaag! Inte för att det är en nyhet direkt men det är alltid lika roligt.

Cactus gjorde en jämförelse mellan Jade Hypnose och Color Club Over The Moon, som ingår i senaste Halo Hues, vilken visade att de var ganska lika. Om jag minns rätt så har jag just Over The Moon på väg hem till mig och tänkte att det var lika bra att jag testade Hypnose direkt.

Till att börja med, det är sketasnyggt. Ingen mesblå här inte utan verkligen färgstarkt och härligt. Jag trivs som fisken i vattnet med det här. Holoeffekten kommer fram bra i rätt ljus men jag är tydligen kass på att fota holo. Mitt ljus är så taskigt mot såna här vackra skönheter. Som att ljuset är avundsjukt på holot och vägrar framhäva dess rätta skönhet. Det här har mer regnbågar än mina bilder visar. Med blixt blir effekten ännu sämre. Buhuu. Jag önskar ju bara att jag kunde visa er hur fint det är. Eftersom ni måste köpa det här, om ni inte redan har det, så kommer ni själva få se hur bedårande det är. 🙂 En sak till. Färgen är en nyans ljusare i verkligheten.

Applicering: Jag blir bara lycklig. Perfekt formula och perfekt pensel. Det går inte att misslyckas med att applicera det här. Tre lager räcker och jag hade t.o.m. kunnat klara mig på två. Torktiden däremot, kunde ha varit lite snabbare.

 

English:

Hi there, everyone! Wohooo! It’s friday which means Skimmerskuggans Holofriday. Yay!

When Cactus did a comparison between Jade Hypnose and Color Club Over The Moon I decided to try Hypnose immediately. Over The Moon is on its way to me and I didn’t want two untried almost dupes in my stash. 🙂 However, I love Hypnose. The blue color is so blue. Colorful and happy. I really enjoy to wear this. I’m not the best at capture the rainbows but I can ensure you that this has gorgeous rainbows in the right lighting. Irl, the color is a tad more lighter.

Application: I really find the formula perfect. The brush is perfect as well and I have used three coats. The dry time is a bit longer if I compare with some other holos.

 

Jade - Hypnose 07

Jade - Hypnose 01

Jade - Hypnose 06

Jade - Hypnose 05

Jade - Hypnose 04

Jade - Hypnose 03

Jade - Hypnose 02

 

Hypnose is blue like the river and Let This River Flow is one of my favorites.

 

34 reaktioner på ”Jade – Hypnose

  1. Hypnose är vackert! Måste ta med det i min nästa Jade beställning. Jag vet ju hur regnbågarna på Jade ser ut i verkligheten så jag säger bara yummie!!

  2. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

