Orly – Royal Navy

Kollektion: In The Navy, Sommaren 2010

Och så var det redan Mrs Datas Blå Måndag igen. Vad hände med helgen? o_O
Och…vad hände med topplistan 2012? Det undrar i alla fall jag. Fick lite dåligt samvete när jag kom på att den är halvfärdig och februari är i full gång. Jag lovar, jag ska jobba på med den så att den kommer någon gång.

Denna måndag bär jag ett fantastiskt blått lack från Orly. Jag har sparat det länge som vanligt och undrar hur jag tänkte där egentligen. Allvarligt, det här måste ni köpa. Det är så extremt coolt. Den blå färgen, ja, hur ska jag förklara den. Den är djup, mycket djupare än bilderna visar. Kameran kan inte fånga en här typen av färgstarka blå som påminner om bläck. I lacket finns mikroglitter eller små flecks i turkos vilket ger en fräck effekt. Det torkar helmatt så överlack är ett måste. Det här ska vara blankt!

Jag har ett lack från Diamond Cosmetics som kan vara en dupe men jag tror att Royal Navy är snäppet vassare. Jag har så många lack som jag vill jämföra men har inte riktigt haft tid. Hoppas ni har tålamod. 🙂

Applicering: Första lagret var inte roligt. Det blev strimmigt med för lite lack på penseln men rinnigt och svårhanterligt med för mycket lack på penseln. De två andra lagren var mycket lättare att måla på. Alltså, tre lager och snabb torktid.

 

English:

In The Navy, Summer 2012

It’s Mrs Datas Blue Monday once again. Where did the weekend go? And…what happend to my top list of 2012? I will try to finish that as soon as possible. Sorry.

Today’s polish is Royal Navy, a gorgeous, gorgeous deep blue that look like ink. It has flecks in turquiose which makes this extra cool. This is just fantastic but my camera can’t handle this kind of crazy blue. It’s so vibrant.

This could be a dupe to Diamond Cosmetics Deep Blue Sea but I’m not completely sure.

Application: The first coat is a bit difficult but coat two and three are easy. It dries fast and matte so I recommend that you use top coat. This needs to be shiny.

 

Orly - Royal Navy 01

Orly - Royal Navy 08

Orly - Royal Navy 06

Orly - Royal Navy 05

Orly - Royal Navy 04

Orly - Royal Navy 03

Orly - Royal Navy 02

 

Of course I’m thinking of Sabaton when I hear navy so today I will post a swedish tune. This one is also available in english, A Lifetime Of War.

 

43 reaktioner på ”Orly – Royal Navy

  1. Det här är ett av mina absoluta favoritlack i den blåa färgskalan! Jag har faktiskt använt det flera gånger, vilket är rätt ovanligt, men det är en sån bra bas för nail art eftersom det är en rent blå utan alltför mycket inslag av andra färger. Och det är ju så vackert!

  2. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

