H&M – Mon Amie

Mon Amie köpte jag på rea i januari för en tia. Det åkte med av bara farten då jag även köpte två andra lack som hade likadan flaska.

Det här kunde ju gå åt skogen, tänkte jag när jag tittade på innehållet. Cremevitt med guldigt skimmer är ju inte de som brukar vara lättast att måla med och det kan ju bli strimmigt och allt det där. Jag kommer till appliceringen strax. Jag vill först uttrycka min åsikt för själva lacket. 🙂

Snyggt ju. Jag skulle vilja påstå att det är äggskalsfärgat om man tittar på håll. Det ser fluffigt ut och skimret är jättefint. Absolut ett vackert vitt lack.

Applicering: Tre lager och lätt att måla med. Viss VNL ändå men jag ville inte att det skulle bli för tjockt på nageln. Aningens randigt på sina håll men det kunde jag leva med. Torktiden vet jag inte då jag använde ett glitterlack över ganska snabbt.

 

English:

I bought Mon Amie on sale. Cheap but beautiful. Creme white with golden shimmer. Absolutely nice on the nail. I really like the shimmer.

Application: Great formula. Three coats but still some VNL but I don’t mind. I put glitter on immedately so I can’t say anything about the dry time.

 

H&M - Mon Amie 01

H&M - Mon Amie 02

H&M - Mon Amie 03

H&M - Mon Amie 04

H&M - Mon Amie 05

 

Here’s a link to a great song. 🙂

Five Finger Death Punch – White Knuckles

24 reaktioner på ”H&M – Mon Amie

    • Håller med, flaskan är trälig. Och så blir jag så irriterad på att det släpps tusen olika varianter av flaskor på H&M. Hade det inte varit bättre med en variant? Jag som är petig kanske.

  1. Ping: OPI – Pink Yet Lavender « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

