OPI – Absolutely Alice

Kollektion: Alice In Wonderland Collection, Våren 2010

Jag hade för mig att jag har haft detta i tre år men det är nog ”bara” 2 2 1/2 år. Det är nog länge för att spara på en sån här godbit. Jag kände att det var dags för lacket att få komma fram, Mrs Datas Blå Måndag och allt. Dessutom visste jag att jag är tvungen att bära detta både idag, imorgon och på onsdag så då vill jag ha ett riktigt snyggt lack att titta på.

Jag har varit så rädd för att AA skulle göra mig besviken då jag har sparat det så länge och höjt förväntningarna ännu mer. Faktum är att det är precis så fint som jag hade hoppats på och jag är glad att jag tog mig i kragen och lackade med det. Det är fyllt med smått, blått glitter i en klar bas och det innehåller även lite guldglitter. Tänk att jag äntligen bär det här. Ja, jösses. Är det värt all uppmärksamhet och hype då? Ja, det tycker jag absolut.

Åh, ursäkta oljekladdet på bilderna. Ville bara inte visa er massa fnasnagelband. 😀

Applicering: Otroligt lätt att måla med och det täcker väl med tre lager. Det torkar matt och fort så överlack är ett måste. Jag har två lager på bilderna men kan tänka mig att fylla på med ytterligare ett idag.

 

English:

Alice In Wonderland Collection, Spring 2010

Oh, how I have waited to try this one. I don’t understand why, though. I just wanted to use this at the right time but I have waited and waited. I knew that I was forced to wear the same polish for a few days now so I wanted to wear a real beauty. Absolutely Alice was my choice.

It’s also Mrs Datas Blue Monday so that’s just perfect.

Do I love this? Yes, I do. I had high expectations and AA didn’t disappoint. Gorgeous blue glitter in a clear base with some golden glitter as well.

Application: Really good formula and great coverage in three coats. It dries fast and matte so top coat is necessary. I used two coats of top coat and could need one more today.

 

OPI - Absolutely Alice 02

OPI - Absolutely Alice 08

OPI - Absolutely Alice 06

OPI - Absolutely Alice 05

OPI - Absolutely Alice 04

OPI - Absolutely Alice 03

 

 

41 reaktioner på ”OPI – Absolutely Alice

  1. Nämen inte ett dugg avundsjuk… Såååå sjukt snyggt, dessvärre verkar de enda tillgängliga vara i USA o dem vill inte skicka till sverige av någon anledning 😦 Förstår inte hur du kunnat vänta så länge, hade nog råkat ha slut på den inom ett halvår… Turkost/aqua o glitter kan ju inte slå fel 😀

  2. Varje gång jag ser det här lacket eller Mad as a Hatter så blir jag så ledsen att jag inte var en lika stor lacknörd 2010. Jag vill ha det här lacket extremt mycket, skitsnyggt ju 🙂

  3. Åh Absolutely Alice.. Min absolutely (pun intended) största lemming.

    Stört omöjligt att få tag på, jag blir alltid lite ledsen när jag tänker på det 😦

  4. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

