Depend – 355

Kollektion: Våren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Jag visar Depend denna Gröna Onsdag också. Vacker & Underbar-Karin startade ju denna temadag för några veckor sedan och dagen känns redan given. Grönt är ju skönt och varför inte förgylla onsdagarna med just den vackra färgen som finns i så många nyanser.

Jag erkänner, jag har bara swatchat upp 355. Jag gör nästan aldrig så men jag kände på mig att det här är inget jag vill bära någon längre tid. Jag bar detta i lördags på högerhanden och drack en kopp kaffe. Sen åkte det bort.

Färgen i sig är inte ful. Den är ganska annorlunda och unik i min samling. Jag kan inte själv förklara nyansen på det här. Det är min akilleshäl. Det är grönt liksom men vilken typ av grön? Kall och ljus. Nä, färgen är det alltså inga problem med. Problemet är finishen. Frost. Gammaldags. Inte min kopp te. Är det förresten någons kopp te? Går det att göra frost trendigt? Många frågor utan svar.

(En reaktion senast jag var på Ica Maxi. Detta var lacket flest hade köpt. ??? What!?)

Jag trodde att jag skulle få penseldrag från 666-området men det var inte så farligt ändå. Jag grundade med en ridgefiller för säkerhets skull och det gjorde kanske susen. Vad kan jag då säga om 355. Jo, färgen är helt ok men det är frost. Finishen ser bättre ut än jag trodde och det går att bära men nej. Det osar tyvärr 90-tal.

Applicering: Formulan i sig är det väl inga problem med och det torkar normalfort. Tre lager men jag tror att det är lätt att få penseldrag om man inte är noggrann när man målar.

 

English:

Spring Collection, 2013
Sent for review

It’s Green Wednesday today. Visit Karin at Vacker & Underbar if you would like to see other green swatches. 🙂 355 is just a swatch. I don’t usually do that. Almost every time I use a polish I wear it as a manicure for a day. But this one, just a swatch on my left hand.

Why then? The color isn’t bad but is has a frost finish and frost does never appeal to me. I don’t know one single person that love frost but I can be wrong. The color is a cool, light green and rather nice. I got away with less brush strokes than i thought but it’s hard to avoid. It just looks dated to me. Like…something I wore in the nineties.

Application: The formula is ok but be careful to avoid too much brush strokes. I used three coats and the dry time is normal.

Depend - 355 06

Depend - 355 01

Depend - 355 02

Depend - 355 03

Depend - 355 07

Depend - 355 08

I wont put this in the garbage but I wont use this again.

30 reaktioner på ”Depend – 355

  1. Förstår vad du menar… Det är inte fult alls, men när det finns så många andra lack att välja i stället så blir det här ett sistahandsval :/

  2. Egentligen har jag nog inte så mycket emot den här finishen, förutom om det blir massa penseldrag som jag är lite allergisk emot. Det kanske funkar som bas till layering så man döljer finishen lite?

  3. Störigt när färgen var underbart vacker, jag gillade verkligen, verkligen färgen, men frostfinish ger mig rysningar.
    Det jag funderade på är hur det skulle bli med ett matt överlack? Försvinner frostfinishen något då, eller blir det bara ”matt frost”? Hmm.. Måste testas.

  4. Måste nog säga att jag har mer problem med färgen än med finishen. Men så är jag en av ganska få som inte får utslag av frostfinish (så länge det inte är i gammelrosa eller pärlemo).

  5. Jag gillar inte heller frost, inte alls faktiskt. Får mig alltid att tänka på min mormor som nästan alltid har frostlack. Inte för att jag inte älskar min mormor 😉 men finishen känns gammal och omodern.

  6. I agree – rather an odd polish, not one that makes you want to wear it. Great choice of music to accompany it! Much better than the polish!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

