Sandwich with NfuOh JS34 & Depend 279

Depend 279 ingår i vårkollektionen 2013 men kom redan vid jul om jag förstått det hela rätt. 279 fick jag i ett pressutskick tillsammans med nästan hela vårkollektionen för någon vecka sedan.

NfuOh JS34 är ett mörkgrönt jellylack som jag beställde via Nailmail för ett tag sedan.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med 279 som är ett glitterlack med guld, lite rött och lite grönt glitter i en klar bas. Lite juligt, skulle jag vilja säga. Jag kände för att testa det i en smörgås tillsammans med det gröna jellylacket från NfuOh.

Jag grundade med två lager av NfuOh och la sedan ett lager glitter. Sedan ett lager NfuOh och sedan ytterligare ett lager med glitterlacket.

Jag upplevde NfuOh som lätt att måla med. Första lagren blev lite strimmiga men det byggs upp bra och jag kan tänka mig att det här är döläckert även på egen hand.

 

English: 

Depend 279 was sent for review some weeks ago and is included in the spring collection. I think it came before christmas, though.

NfuOh JS34 is a dark green jelly that I ordered from Nailmail a while ago. Now I wanted to try a sandwich with this two polishes.

Depend 279 is a glitter in a clear base. There are mostly gold glitter but also red and green. Kinda christmas-ish if you ask me.

I started with two coats of the jelly, then one coat of glitter. Than one coat jelly and another coat of glitter.

The NfuOh was easy to paint with even if the first coats were uneven. It looks good after some coats and I guess this would look gorgeous on it’s own.

 

Depend - 279 01

Depend - 279 02

Depend - 279 03

Depend - 279 06

 

Jag ville bara visa hur glitterlacket ser ut innan det fick ett sista lager jelly över sig. Visst blev det lite småsnyggt som macka?

English: Now, I wanted to try another coat of jelly over the glitter and here’s the result. I really liked this.

 

Green Golden Sandwich 02

Green Golden Sandwich 04

Green Golden Sandwich 05

Green Golden Sandwich 06

Green Golden Sandwich 08

15 reaktioner på ”Sandwich with NfuOh JS34 & Depend 279

  1. A really great combination – especially with the extra layer of the green over the top. Oddly I don’t have many jelly typem polishes at all – I think I am put off by the need for at least 3 layers to get opacity. I can see the appeal here though!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

