Sinful Colors – Cinderella

Idag är det söndag och återigen förbereder jag ett inlägg. Jag förbereder inlägget inför Mrs Datas Blå Måndag. Usch, vad helgen gick fort. Nåja, snart fredag igen. 🙂

Egentligen vill jag få ut en massa Depend så att de lacken jag fått utskickat inte blir för gamla men jag vet inte om ni tycker det är trist med samma märke flera dagar i rad? Är det bara fina lack spelar det kanske ingen roll vilket märke? Idag blev det Sinful Colors med sitt sötnötiga Cinderella. Jag såg det hos Alizarine och blev genast lite småkär så jag klickade hem det på eBay. Jag får erkänna att jag har haft det otestat här hemma ganska länge. Är ni förvånade? 😀

Cinderella är ett väldigt ljust, babyblått lack i cremefinish. Jag tror att det är kräm. Möjligtvis crelly (en blandning mellan kräm och jelly). I lacket simmar det runt en massa mikroglitter/flakes i rosa som ibland skiftar i guld. Supersött och unikt i min samling. Skimret syns riktigt bra dessutom vilket är ett plus. Svårare att fånga med kameran däremot.

Applicering: Väldigt skirt och det blir randigt när man målar. Fyra lager och ändå var det svårt att få det riktigt jämnt. Jag hade problem med att få det täckande på sidorna på naglarna men lät det vara efter fyra lager. Torktiden är ok med tanke på alla lager. I övrigt är fomulan lätt att hantera.

English:

Today it’s already Mrs Data’s Blue Monday again. Where did the weekend go? I’m showing you a cute blue polish today. I saw this one at Alizarine and bought it right away on eBay. Cinderella is light, baby blue with microglitter/flakes in pink which seems to change to gold in some angles. Adorable.

Application: Sheer and hard to get even. Four coats but still some bald spots on the sides of the nails. It dries rather fast, though and the formula is easy to handle anyway.

SInful Colors - Cinderella 08

SInful Colors - Cinderella 01

SInful Colors - Cinderella 02

SInful Colors - Cinderella 03

SInful Colors - Cinderella 05

SInful Colors - Cinderella 07

SInful Colors - Cinderella 09

 

 

 

27 reaktioner på ”Sinful Colors – Cinderella

  1. Det där såg ju ganska mysigt ut. Jag undrar var du köper dina Sinful Colors? Inte sett det i någon av onlinebutikerna jag handlar 🙂

  2. Jag håller med om att det var ett väldigt sött lack! För min skull får du gärna köra flera dagar med samma märke eller ta en paus och blanda upp med annat, precis som du vill.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

