OPI – The Impossible

Kollektion: Mariah Carey Collection, Våren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Jag har kommit till det sista lacket i kollektionen och snart är det dags för sammanfattning men först vill jag visa The Impossible som jag har haft på naglarna denna dag. Detta är det fjärde och sista sandlacket jag testar och jag är nästan lika förtjust i det här. The Impossible är det jag tycker minst om av de fyra sandlacken men det betyder inte att jag inte tycker om det.

Det här har en karamellig, ceriserosa färg och det vanliga sandglittret. I lacket finns även mellanstora hexagonaler i rosa och ursöta prismatiska stjärnor. Det är klart att jag gillar det och jag hoppas att OPI kommer att släppa fler sandlack framöver. Ett nytt kommer med Oz-kollektionen som jag kommer att berätta mer om i ett senare inlägg.

Enda nackdelen med det här är att stjärnorna ibland kan sticka upp ur lacket och vara sticksiga så man kanske inte ska försöka ta på sig strumpbyxor med lacket. Det ska man nog inte med något utav sandlacken när jag tänker efter. 🙂

Applicering: Formulan är urtrevlig och gör precis som man vill. Men för att få upp stjärnor får man fiska en del. Jag har använt tre lager och det torkar ganska fort.

English: 

Mariah Carey Collection, Spring 2013
Sent for review

The Impossible is the last one of the Liquid Sands I try and the last one in the collection. Soon I will do a post with the whole collection and write my thoughts about it.

First The Impossible. This one look like candy and is some kind of fuchsia pink with the sandglitter and medium sized hexagonas in pink. There are also some cute prismatic stars that makes this look even cuter.

This is not the favorite among the sand polishes but I still like it a lot. I hope OPI will release more polishes with sand finish.

Application: Very good formula and I used three coats. The stars is a bit hard to capture so you need to pick it up with the brush. The dry time is fast.

 

OPI - The Impossible 03

OPI - The Impossible 01

OPI - The Impossible 02

OPI - The Impossible 04

OPI - The Impossible 06

The theme from Mission Impossible 2.

 

7 reaktioner på ”OPI – The Impossible

    • Jag fick uppp stjärnorna på andra lagret men märkte att jag behövde ett tredje lager och då blev de såpass täckta. ;/ Mitt tips är att lacka två lager som vanligt och vid tredje kan man börja fiska. 🙂

  1. Ping: OPI Mariah Carey Collection Spring 2013 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

