Testar Depend Triple Active Kit

Jag får ofta så många snälla och fina kommentarer om mina naglar. Ni kommenterar ofta att ni tycker jag har fina naglar och jag blir såklart superglad för det. Men vet ni vad? Nu ska ni få veta sanningen. Är det något jag inte begåvats med så är det bra hud, hår och naglar. Jag har på senare tid börjat äta B-vitamin för detta ändamålet och jag är verkligen noga med att olja in mina naglar. Jag försöker underhålla så gott det går men ändå är de i dåligt skick. Denna årstiden har inte gjort saken bättre och nu är naglarna katastrof. Jag anar väl att omlackning varje dag inte är det bästa för naglarna. Att utsätta nageln för remover dag ut och dag in kan ju inte vara bra. De är konstant missfärgade, räfflade och torra. De spricker och skivar sig. De är mjuka och torra på samma gång.

Jag tänkte visa vad det kan göra med lite vård av naglarna. Det är verkligen A och O för hållbara naglar. Själv är jag allergisk mot torra nagelband och vill gärna smörja  in så ofta som möjligt. Jag ska visa före- och efterbilder på mina naglar. Idag testade jag Depends Triple Active Kit. Det innehåller en peeling för naglarna, avokadoolja och nagelbandscreme. I kitet finns även en pinne, borste och nagelfil. Jag rekommenderar glasfil istället för den som följer med i paketet. Depend har även en bättre pinne i plast som jag hellre använder än den i trä.

Det är viktigt att olja in och försöka underhålla så ofta som möjligt. Peelingen kan man använda var 14:e dag men oljan och krämen hur ofta som helst. Gärna dagligen.

Så här beskriver Depend kitet på hemsidan:

• 3-stegsmetod för optimal nagelvård.
• Passar alla nagelkvaliteter.
• Intensivt återuppbyggande för torra, flisiga, mjuka naglar.
• Stärker, ger en flexibel och hållbar nagel.

Kitet kostar 229 kr i butik.

 

Jag fortsätter inlägget på engelska och varnar även för otäcka bilder. Är ni känsliga för torra och fnasiga nagelband bör ni sluta läsa nu. 🙂

 

English:

Often you give me nice comments about my nails, that you think they are nice and that makes me so glad. The thing is…they aren’t that nice without polish. Today I will show you the shocking truth. 😉 I will do that because I have tried Depend Triple Active Kit and I wanted to show you how important it is to take care of the nails.

 

Depend Triple Action Kit 02Here’s what’s in the kit. I didn’t use the nail file as I rather use a file in glass.

Naked Nails 01As you can see my nails are dry, discolored and ugly. I feel brave since I show you this picture. I’m not proud of the look of my naked nails but here’s the truth. Two of the nails did break, that’s why they look so uneven. So…this is before I used the kit. I put my nails in water for a short while to make the cuticles softer. Then I used the peeling.

Naked Nails 02Here is after the peeling. Better but still very dry. It’s very important to use oil or creme after the peeling.

Naked Nails 03Sorry for the soggy look. Here I have used both the oil and the cuticle creme. The oil smells wonderful and I liked to use it. The creme was good as well. It wasn’t smudgy and the cuticles felt much softer afterwards.

This was the first time I tried this kit but I will use the oil and creme daily from now on and later I will let you know if my nails gets better after this treatment.

Now I’m ready for some fun polish. 🙂

 

11 reaktioner på ”Testar Depend Triple Active Kit

  1. Jag tror och hoppas att de flestas naglar ser ut lite som dina om man lackar så ofta,mina ser iaf exakt ut som dina utan lack. Men det spelar ju ingen roll, de är ju täckta i lack majoriteten av tiden. 🙂 Fast modigt ändå att visa, jag har inte vågat vara ”naken” på min blogg än. 😉

    • Jag tänkte faktiskt som så att många kommer bli glada av att se hur det faktiskt ser ut. Nagellack gör ju verkligen att naglarna ser så mycket bättre ut. Jag vill visa att även jag har fula och trista naglar om jag inte tar hand om dom och att alla kan få fina naglar med vård och lack. 🙂

  2. Du har ju fortfarande en fantastisk form på dina naglar! De ser liksom väldigt långa ut utan att nå så långt utanför fingertoppen. Jag är så avis raring. Tack för inspon- ska skärpa till mig o använda oljan jag har stående vid sängen lite oftare.. Hur svårt kan det vara? Heja oss!

    • Du är bara för snäll. Olja är min bästa vän. Ja, du ser ju hur det ser ut på första bilden. Inge kul alls. Det är inte så lätt att få in det där med inoljning i rutinerna. Det och tandtråd är något jag lätt glömmer av. 🙂

  3. Jag tycker alltid att det är så intressant att läsa om folks nagelvårdsrutiner och se folks nakna naglar. Jag är ju själv modig och visar mina stackars nakna naglar varje helg och då känns det ju skönt att inte vara ensam. LOL Det ska bli spännande att höra vad du tycker om det här Dependsetet efter att ha testa det lite längre. Peelingen gjorde ju stor skillnad.

  4. Nej intensivt lackande är verkligen inte snällt mot naglarna men vad gör man inte för sin hobby?;)
    Är själv grymt dålig på att ta hand om mina naglar, oljar när jag kommer ihåg det vilket är alldeles för sällan. Däremot så har jag gått med nakna naglar nu i en vecka (renoverar hemma och hinner helt enkelt inte) vilket i sig inte hänt de sista två åren. Men peppar peppar vad fina de har blivit!
    Så det kanske är värt att låta lufta naglarna lite ibland även om det känns som om man glömt att klä på sig;)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

